25. 7. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert
Určitě už jste o tom slyšeli. Děti, teenageři, ale i dospělí pobíhají po městech, v přírodě a hledají nového Pokémona do party k těm, které už mají. O co tady ale vlastně jde?
Firma Nintendo přišla z kraje července s novou hrou Pokémon Go, která velmi chytře kombinuje již zapomenutý fenomén Pokémonů s nejnovějšími mechanismy chytrých telefonů. Díky nim můžete Pokémony chytat, trénovat a zápasit s nimi v reálném prostředí.
Tento novodobý trend tak vyhnal do ulic velké množství lidí po celém světě. Firma Nintendo díky tomuto počinu během 14 dnů zdvojnásobila svoji tržní hodnotu a samotná hra v polovině července překročila denní počet uživatelů těch celosvětově nejhranějších her jako např. Candy Crash Saga (tj. s více jak 21 mil. uživatelů).
Pokémon Go navíc trhá rekordy i v Engagementu, neboť uživatelé této hry tráví v aplikaci o třetinu více času než na Facebooku!
Může se zdát, že se jedná jen o módní záležitost, která hned přejde. Pokud by tomu tak mělo být, musela by aplikace vykazovat znaky jako nízký celkový čas strávený v aplikaci nebo nízké počty nových instalací a aktivních uživatelů. Všechny tyto statistiky však, jak je výše uvedeno, trhají rekordy.
Co to však znamená pro firmy? Mohou toho nějak využít?
Síla aplikace spočívá v tom, že dokáže vytvářet a spojovat lidi do komunit. Největší výhodou je proto možnost organizování různých akcí a aktivit, kdy se skupina lidí sejde a vyrazí na tzv. hunt (lovení) a nebo společně vstupují do tělocvičen, kde svádí boje. Důležití jsou ale i samotní Pokémoni. Všichni totiž prahnou po tom, mít ty nejlepší. Pojďme se tedy podívat, kam tím vlastně mířím a jak efektivně se dá tato nenápadná aplikace využít ve váš firemní prospěch. Nabízí se hned několik možností:
Aplikace PokémonGo je natolik populární, že se neustále pracuje na jejím vylepšení a rozšíření. Oficiálně je k dispozici už i v České republice (předtím byla dostupná pouze ze zahraničních účtů nebo při přepnutí). Ve světě vznikají strategická partnerství a další placené možnosti pro firmy. Jelikož je nyní aplikace velmi nová a ještě uživatelům nezevšednila (vč. budoucích možných reklamních propojení), dá se jejího vlivu vhodně využít pro posílení propojení komunikace vaší značky a nadšenými hráči, kteří pro vás představují nové potencionální zákazníky. Proto, pokud je vaše cílová skupina vhodná pro podobné aktivity a víte, že komunita aplikaci využívá, neváhejte investovat do tohoto propojení o otestujte, co Vám toto může přinést. V zahraničí jsou již nyní k dispozici zajímavé případové studie.