13. 11. 2017 | Petra Vrbová
Návštěvníků webových stránek můžete mít spousty, ale jak je oslovit, když oni neosloví vás? Poradíme vám, jak je zaujmout a zejména „zachytit“ na vašich webovkách a udělat z nich tzv. leady neboli česky potenciální klienty.
Lead je takové stádium chování lidí,
Nyní se z něj tedy již stal potenciální zákazník. Klíčovou otázkou zůstává, jak získat jejixh kontaktní informace, abyste z nich měli šanci zákazníky opravdu udělat.
Leady lze (kromě standardních kontaktních formulářů na vašich webových stránkách) získat několika následujícími způsoby:
Sdílejte s návštěvníky webových stránek hodnotný obsah, jako například:
Umístěte na svůj web kalkulačku či jiný druh simulace, kde si lidé můžou na základě svých údajů a očekávání spočítat, kolik by je např. stála vámi nabízená služba, kolik by vydělali či kolik by ušetřili aj.
Pokud má vaše kalkulačka více kroků, dobře promyslete, do jakého kroku kontaktní formulář vložíte. Pokud dáte kontaktní formulář hned do prvního kroku, pak vám pravděpodobně raketově vzroste bounce rate dané stránky. Jestliže umístíte formulář do posledního kroku, míra konverzí může být velmi nízká. Není nic horšího, než vyplnit spoustu informací a v posledním kroku před vyhodnocením muset zadat povinná pole jako email, telefonní číslo, adresa apod.
Tip: z vlastní zkušenosti doporučuji dát do kalkulaček kontaktní formulář spíše jako nepovinné pole. Bohatě stačí jen emailová adresa. Lidé jsou hákliví na sdílení příliš mnoha informací a tím, že např. v posledním kroku budete požadovat telefon, email, adresu a další, můžete návštěvníky webu rozzlobit. Raději pak web opustí, a už nemusí vrátit. Tím jste právě přišli o lead. Pokud návštěvníkům webu přišly výstupy z kalkulace zajímavé, budou vás rádi kontaktovat sami a z vlastní vůle.
Poskytněte návštěvníkům webu to, na co by jinak nedosáhli – produkty pouze pro členy sekce, speciální ceny pro zaregistrované aj. Tímto způsobem funguje například Booking či Ryanair, kteří nabízí speciální klubové ceny či dokonce tajné ceny.
Dejte k dispozici několik vašich produktů/služeb zdarma. Účastníkům soutěže zadejte úkol. Ten by měl obsahovat zadání jejich kontaktních informací. Dejte pozor na správné cílení, aby vámi získané kontakty byly do budoucna užitečné.
Začněte využívat na vašich webovkách online Chat. vaši potenciální klienti tak mají možnost získat okamžitou odpověď na své otázky anebo, pokud jste offline, můžou ho použít a pro získání zpětně odpovědi zadají svůj email či telefonní číslo.
Další možností je malé nepatrné políčko tzv. Call back request neboli žádost o zavolání zpět. Pokud vaši potenciální klienti mají nějaké otázky, pouze vyplní své telefonní číslo, na které jim poté zavoláte zpět.
Tip: telefonní čísla lze velmi snadno využívat pro SMS připomínky. Prostřednictvím sms můžete své leady kontaktovat o současných slevách, akcích či událostech. Vyvarujte se však jejich příliš časté rozesílky.
V této souvislosti jsme vám již nastínili, co je landing page neboli dopadová stránka v článku Maličkosti, které mohou markantně zvýšit míru konverze vašich dopadových stránek. Právě dopadové stránky velmi pomáhají návštěvníky motivovat ke stažení nabízených materiálů, či přihlášení na webinář apod.
Čím více a přehlednější informace lidem poskytnete, tím větší pravděpodobnost máte, že získáte lead. Pozor na volbu barev, množství požadovaných informací v kontaktním formuláři, políčko se souhlasem se zpracováním osobních údajů apod. Ale o tom se dozvíte až v dalším díle tohoto seriálu.
Pozn. Tento článek je prvním dílem seriálu o získávání leadů/potenciálních klientů pro váš business. Druhá část se bude týkat druhů a obsahu kontaktních formulářů při sběru. Třetí část vám nastíní důležitost autoresponderů neboli automatických odpovědí, které lidé získají po vyplnění kontaktního formuláře. Čtvrtý díl vám poradí, jak dále se získanými kontakty pracovat a jak je používat. Tak nás sledujte.