Jak zvýšit efektivitu prodejních newsletterů

19. 8. 2020 | Petra Vrbová

V prvním díle seriálu o zvyšování efektivity newsletterů jsme se zabývali tím, jak zvýšit efektivitu u PRODEJNÍCH newsletterů. V dnešním pokračování se podíváme na obecná doporučení, jak přimět lidi váš newsletter nejen otevřít, ale i interagovat s ním!

  1. Ve správný čas na správném mailu

    Pracujte s analytikou softwarů, přes které newslettery posíláte. Vysledujte, kdy členové vaší databáze nejčastěji newslettery otevírají. Podle toho plánujte rozesílku svých kampaní.

  2. Stručně a jasně

    Doba je rychlá a času málo. Ušetřete svým odběratelům jejich drahocenné chvíle a nezahlcujte je sáhodlouhými texty. Hezky pěkně běžte k věci bez dlouhého otálení. Pamatujte – nejdůležitější informace dávejte hned na začátek a podstatné pasáže vyznačte tučným písmem pro lepší orientaci v textu.

  3. Jasné výzvy k akci

    Nemusím asi zmiňovat, že než newsletter začnete tvořit, je potřeba si rozmyslet, co bude jeho hlavním tématem a jeho cílem. Jakmile máte toto vymyšlené, nezapomeňte vše koncipovat tak, aby vaši odběratelé věděli, co po nich chcete. Jestliže jim představujete nový blok seminářů na další sezónu, vložte CTA button se slovy – zaregistrovat se, poptat seminář, zarezervovat si místo apod.

  4. Věnujte čas designované šabloně

    Nevím, jestli je to mou pracovní deformací, ale ve chvíli, kdy se mi newsletter vizuálně nelíbí, prostě ve mně nebudí důvěru a většinou dám „unsubscribe“. Profesionální šablony si můžete stáhnout nebo nechat vytvořit na míru. Nicméně tato investice se vám skutečně vyplatí.

  5. Personifikujte

    Personifikace vašich newsletterů může podstatně zvýšit jejich efektivitu. Minimálně zapojte do oslovení jméno a příjmení příjemců.

    Personifikace má obecně velký přínos. Server salecycle.com na základě výzkumu uvádí benefity personifikovaných emailů. Napomáhají zvýšit míru otevření emailů, zvýší míru proklikovosti a dokonce zvýší i spokojenost vašich zákazníků.

  6. Optimalizujte zobrazení newsletterů i pro mobilní verze

    Využijte síly a potenciálu newsletterů a zoptimalizujte své šablony pro mobilní verze. Server salecycle.com uvádí, že až 42,3 % lidí okamžitě smaže takový newsletter, který není optimalizovaný pro zobrazení na mobilním telefonu. Jen 11,3 % lidí si newsletter přečte i za zhoršených podmínek při zobrazení.

Přejeme hodně štěstí při rozesílce vašich dalších newsletterů a věříme, že naše tipy vám pomůžou zvýšit počet otevření emailů a prokliků na váš web a produkty. Možná by vás k tématu sběru kontaktů pro odběr newsletterů mohlo ještě zajímat, jak správně vytvořit autorespondery. Pokud máte dotazy, neváhejte nás kontaktovat.