5. 1. 2017 | Mgr. Vojtěch Lambert
Máme za sebou velmi dynamický rok 2016, který byl plný novinek, vývoje a změn na poli sociálních sítí. Asi nejzajímavější z našeho pohledu byl souboj Facebook vs. Snapchat, kdy Facebook (jako vlastník Instagramu) nejdříve implementoval Instagram Stories do Instagram a následně přidal další podobnou funkci Snapchat do svého Messangeru. Tento souboj tak definuje jasnou zprávu od uživatelů – baví nás videa, krátké, výstižné a vtipné posty a nudí nás text a staré platformy.
Novinek však bylo mnoho (o těch nejzajímavějších se dočtete našem blogu) a nebude tomu jinak ani tento rok.
Klasické formáty už nejsou cool. Pokud chcete jako značka zaujmout své fanoušky, musíte vymýšlet stále zajímavější obsah. Videa tak budou hrát ještě větší dominanci než tento rok, značky více budou používat netradiční varianty fotografií a Facebook bude pomalu testovat virtuální realitu v rámci Feedu. Zároveň fanoušci budou čím dál více oceňovat autentická a hlavně kreativní videa. Další a zásadnější roli než doteď v nich budou hrát influenceři.
Facebook bude ještě více sázet na Instagram a bude pokračovat v přesýpávání uživatelů z Facebook na Instagram. Na Instagramu bude ještě více integrovat populární formáty videí či snapů, interaktivních a prodejních prvků v Instagram Stories. YouTube poroste aniž by zaváděl jakékoliv větší změny. Snapchat se otevře ještě více inzerentům a půjde v šlépějích reklamy na Instagramu. Zároveň se bude snažit vytěžit co nejvíce ze své „cool“ situace a bude integrovat další vychytávky jako jsou jejich poslední brýle Spectacles. Na úkor těchto sítí však budou dále v růstu stagnovat tradiční „starší“ platformy jako Twitter nebo Google+.
Bez automatizace určitých postupů se určitě neobejdete a bez pokročilého cílení také ne. Pokud budete chtít dosahovat vysokého skóre u kampaní, budete muset brát na toto ohled. I když data a jejich správné využití v cílení bude čím dál tím více důležité, neobejdete se bez kvalitního obsahu, který nesmí být jednotný, ale ušitý na míru každému uživateli nebo vybrané skupině. Reklamy na sociálních sítích však budou také více interaktivní než jsme byli doteď zvyklí.
Zákazníci si už velmi zvykli řešit cokoliv na sociálních sítích (a hlavně ty negativní zkušenosti), proto firmy s většími profily budou muset buď najímat větší kapacity lidí pro udržení krátké doby odpovědi nebo budou nuceni využívat stále více automatizovanou ale současně customizovanou odpověď ve formě Botů. Jak si takového Bota pořídit jsme popisovali v článku tento rok.
A na závěr pro vás máme ještě velmi pěknou infografiku od Roberta Kataie, kde jsou popsány všechny velké změny v rámci Instagram 2016, které dokreslují dynamiku této sítě. No není jich málo, tak uvidíme s čím nás potěší tento rok nejen Instagram.