30. 9. 2021 | Veronika Pacasová
„Na Facebooku je dnes přece každá firma, tak proč bychom nebyli my,“ proběhlo už v mnohých hlavách. Jenže když pak dojde k založení firemního profilu propagujícího značku, produkty nebo služby, přichází otázka, jaký obsah na ten Facebook postovat.
Existuje spousta možností, o čem na firemní stránce mluvit (a ještě víc možností, jak o tom mluvit). Mezi základní typy postů patří:
Každá značka by měla tvořit obsah prospěšný pro ni i pro čtenáře. Nezapomeňte, že s různými typy postů jednak přinášíte sledujícím rozdílné informace, ale hlavně jimi plníte různé cíle – může to být proklik na web, nákup, vyplnění formuláře, vysoký dosah nebo třeba velké zapojení fanoušků. Zpětně pak u každého postu vyhodnoťte, zda splnil vaše očekávání.
Ujasněte si také, jaké typy postů chcete dávat přímo do feedu. Některé z nich bude vhodnější dát do stories anebo je na Facebooku promovat jako dark post.
Všude se píše, že Instagram je vizuální médium. To je pravda. Ale ani vizuál postů na Facebooku byste rozhodně neměli odfláknout. Navíc do vizuálu pro FB můžete přidat text s nejdůležitějším sdělením, na které bude navazovat samotný text postu.
Ani jeden post by na Facebooku neměl viset jen tak. Vždy musí mít účel. Mějte promyšlenou marketingovou strategii a publikační plán připravte pečlivě: určete si cíle a jak budete měřit a hodnotit jejich plnění.