20. 8. 2017 | Tomáš Boleslav
Jednostránkové webové prezentace jsou v dnešní době velmi populární. Stále více a více společností jim dává přednost před weby se složitou strukturou. Jak ale ovlivní podoba vašeho webu pořadí ve výsledcích vyhledávání. Níže jsme blíže prozkoumali výhody a nevýhody jednostránkových prezentací a její dopady na SEO.
Není žádným tajemstvím, že většina lidí vyhledává na internetu prostřednictvím mobilních zařízení, což je jedním z důvodů, proč mít jednostránkový web. Ten je při zobrazení na mobilech mnohem přehlednější a uživatelsky přívětivější.
Také načítání obsahu bývá rychlejší než u složitých webových stránek, což je obrovské plus zejména pro uživatele, kteří nechtějí čekat více než několik vteřin, než se jim web ukáže.
Především vlastníci smartphonů s malým rozlišení ocení absenci odkazů na další stránky webu.
Jednostránkové weby jsou vhodné pro zaměření na úzkou cílovou skupinu. Na jedné stránce mohou být zobrazen všechny důležité informace, které uživatele zajímají. Pokud existuje pouze jedno klíčové slovo nebo sada klíčových slov, na které cílíte, nemusíte se obávat ani SEO.
Ujistěte se, že vše, co umístíte na svůj web, má svůj účel. Pokud naplníte web nadbytečnými a nepřínosnými informacemi, které nebudou mít pro uživatele žádnou hodnotu, web rychle opustí.
Zpětné odkazy jsou jedním z nejdůležitějších hodnotících faktorů vyhledávačů. V případě jednostránkového webu všechny odkazy směřují na jednu stránku, čímž se zvýší její hodnocení.
Pro jednostránkové internetové stránky bohužel existují některé nevýhody - cílení na malý počet slov je jedním z nich. Jednou z výhod multistránkového webu je to, že každá stránka webu je novou příležitostí k optimalizaci na nové klíčové fráze. Tato výhoda se u jednostránového webu ztrácí.
Pokud jsou tedy vaším hlavním prodejním kanálem návštěvníci z vyhledávačů, doporučujeme zvolit web s bohatou informační architekturou.
U jednostránkové prezentace přicházíte ten o luxus, že můžete každému tématu věnovat samostatnou stránku. Místo toho musí být celý obsah webu uveden na jedné stránce. Je prakticky nemožné pokrýt stejné množství informací na jedné stránce jako na několika stránkách. To představuje problém pro návštěvníky, kteří hledají podrobný a relevantní obsah na konkrétní témata.
Proto doporučujeme alespoň vytvořit novou sekci pro každé nové téma, jako by to byla samostatná stránka.
Existují jisté SEO strategie a osvědčené postupy, které jednoduše nebudou fungovat na jedné stránce. Jednou z nich je strukturování webu do kategorií a podkategorií tak, aby každá stránka pokryla jeden konkrétní okruh klíčových frází. Takto optimalizovaný web se potom zobrazí vysoko ve výsledcích vyhledávání na většinu uživatelských dotazů z vašeho oboru.
Při rozhodování o tom, zda má mít váš web jednu nebo více stránek, je třeba zvážit cíle vaší firmy a to, čeho se snažíte dosáhnout na svých webových stránkách.
Měli byste také vzít v úvahu své zákazníky a cílové publikum a rozhodnout, který web bude pro ně vhodnější.