17. 9. 2018 | Jan Matyáš
Některým menším podnikatelům stačí skromný a rychlý náhled, někdo chce zase data zanalyzovat ze všech možných dostupných zdrojů, které FB nabízí. V tomto článku se mrkneme na místa, kde všude se dají najít potřebná data mimo základní údaje v Ads Manageru.
Analyzovat lze v Business Manageru, ale i mimo něj. Pro důkladnější a specifické analýzy vždy doporučuji BM, pokud vám ovšem stačí decentní náhled, najdete jej zde:
U každého sponzorovaného postu, který se nachází na vaší stránce, máte k dispozici pole se základními údaji o dosahu, reakcích a počtu prokliků. Jedná se o nejméně podrobnou analýzu vašeho příspěvku.
Pro přehled dění na stránce, a jeho porovnání oproti předchozímu období naleznete přímo na stránce v záložce Insights.
Tady v dalších záložkách uvidíte užitečné informace, například o úbytku a příbytku followerů v každém dni (viz obrázek níže). Pokud hledáte rok starý úspěšný post, rychlý přehled všech vydaných postů získáte v záložce Posts. Stejně tak tu najdete mnoho dalších užitečných nástrojů, stačí se jimi jen proklikat a získat obecný přehled.
Nyní si probereme, co všechno můžeme sledovat v BM:
Pro podrobnější analýzu vašich fandů, musíte do:
Zde uvidíte demografické údaje vašich fanoušků, stránky, jaké nejčastěji sledují, a další užitečné informace, které v Page Insights nenajdete. Další výhodou je, že si můžete fanoušky filtrovat podle věku, zájmů nebo pohlaví a zjistit relevantní údaje jen o určitém segmentu fandů.
Samozřejmě, pokud již úspěšně zakládáte různé druhy reklam, Ads Manager vás jistě neminul. Většina lidí ale zapomíná na záložku Account Overview, která nabízí poměrně hezký náhled – opět s porovnáním oproti předchozímu období.
Zde se nachází nejpodrobnější, ale pro některé stále ne moc probádaný Facebook Analytics.
Analytics lze použít pro webové stránky (pokud jste nastavili pixel) a zároveň obsahuje i hodnoty ze stránek vaší Fanpage.
Najdete tu mnoho užitečných informací o celkové aktivitě, kterou uvítají především pokročilejší uživatelé a online marketéři.
Rozebírat Analytics dopodrobna, by bylo minimálně na jednu menší knihu a tak ho prozatím necháme.
Pokud chcete mít co nejreálnější obrázek a přehled nad celkovou FB online aktivitou ve vašem účtu, doporučuji nástroje kombinovat a zařadit minimálně Google Analytics.
Na závěr si zkuste odpovědět na následující otázky: Jakým stylem analyzujete vaše stránky, reklamy atd.? Stačí vám jednoduchý přehled, nebo jdete na analýzu pečlivě a dopodrobna?