12. 5. 2023 | Tereza Pachl
Aplikace Bidding Fox a Mercado nabízí spoustu online školení na nastavení a používání strategií v biddování, ale zajet si to Brna na školení a setkat se osobně, se tomu nevyrovná. Každá z přednášek vedla k diskuzi a oproti velkým konferencím zde panovala celý den klidná a přátelská atmosféra.
Ondra Pešák z OxyShop se svým týmem před nedávnem poslal do světa dotazník s otázkami týkajícími se chování zákazníků na Heurece. V průzkumu se ptali především na to, jak jako zákazník vnímáte sílu brandu, jestli hledíte na první pozici nebo scrollujete dál, jaké benefity jsou pro vás relevantní a jestli je hlavním rozhodnutím o koupi nejnižší cena. Všechny data následně dal do grafů, kde byly krásně vidět výkyvy chování zákazníků ve fázi DO u jednotlivých kategorií.
Např.: Bílé zboží lidé vybírají déle, ale doručení vyžadují co nejdříve a jsou ochotni si za to připlatit. No, jasně, pračku vybíráte na dalších pár let dopředu, ale když se rozbije, nebudete čekat týden i dva, než e-shop vybraný model objedná u dodavatele. Naopak např. u dětského odrážedla si každý rodič připlatí i počká, ať už hledá kvalitní a robustní kousek, nebo obrovský potisk tlapkové patroly.
Je to typické chování každého z nás a není potřeba v tom hledat složitosti. Na druhou stranu z pohledu PPC specialisty je nutné to stále opakovat, aby e-shopaři přes vidinu svého produktu a zisku nevymýšleli anomálie. Velké díky Ondrovi a jeho týmu, že si dali práci s průzkumem a data nám poskytli k nahlédnutí. Celou přednášku Ondra zakončil frází - Bidduj? Jo, ale taky branduj!
A následně se rozjela diskuze delší než celá přednáška o budování brandu. A výsledek?
1) Všichni chtějí budovat lovebrandy, ale peníze na to nikdo nedá.
2) Budování brandu = min. 5 let dřiny (jako fakt dřiny!) bez garance.
Asi byste od této přednášky čekali informace typu - dejte tam max. CPC 30 Kč, biddujte na tuhle pozici a strategii dejte na tohle PNO. No, ani omylem! Adam z PTA Group je čaroděj a zná snad každé zaklínadlo v Mergadu. Takže jeho přednáška byla velmi technicky a analyticky zaměřená. Když to shrneme, tak bez správného technického nastavení, pořádné analytiky, cenotvorby, sledování konkurence, aktuálního trendu, segmentace, ověřování a sledování trhu a chování zákazníků, nebudete na srovnávačích zboží nikdy úspěšní. A Adam nám krásně připoměl, že práce specialisty na srovnávačích není o nastavení max. CPC, ale že ta neviditelná práce je časově a seniorně náročná.
Jirka Guňka, CEO Bidding Fox, nám představil novou aplikaci Fox Data+. To, co PPCčkař dlouze nebo ne tak často analyzuje, dokáže aplikace najít téměř okamžitě a upozornit na to. Ať už se jedná o chybu v nastavení, v produktovém feedu, ale i nechtěné chybě produkťáků, kteří zadají špatně cenu, a aplikace na to upozorní dřív, než bude muset e-shop řešit několik desítek nevyžádaných objednávek a naštvaných zákazníků.
Petra Mikulášková nám ukázala tři užitečné strategie, které šetří rozpočet.
Performance Max sice není srovnávač zboží, ale líbí se mi, jak se ten Googlovský black box díky PPCčkařům postupně odrývá. Od Ondry Vodehnala jsme se dozvěděli, jak se dá krásně navyšovat výkon PMax kampaně bez jediného zásahu do jejího nastavení. Je potřeba:
Prý přesvědčit klienta, aby udělal komplet novou cenovou politiku nebylo snadné, a nějaký ten pátek to zabralo. Ale ten graf? PNO letělo dolů, hodnota konverzí nahoru!
Pro zajímavost nám ukázal ještě dva další grafy. První byl, jak to vypadá, když klient udělá bez agentury Black Friday a před Vánoci pak prodává za nejdražší PNO v celém roce - Ten účet byl prý tak rozhozený nerelevantními daty, že bylo výhodnější založit nový. A druhý, jak to vypadá, když konkurence začne vozit po kamionech z ciziny a nasadí novou cenovou politiku. No, s nízkou marží mu nedokázal konkurovat a musel e-shop zavřít.
Už vám taky nepřipadá, že Heuréka, Zboží.cz a další srovnávače jsou jen o nastavení max. CPC? Naši PPCčkaři vám rádi mohou se vyšvihnout na TOP pozici a vybrat ty správné benefity pro vaše zákazníky!