15. 2. 2019 | Jan Matyáš
Pokud vám nefungují obyčejné Link clicks nebo Landing page views a máte možnost na stránce sledovat alespoň jednu relevantní konverzi - doporučuji začít s konverzní kampaní, nejlépe s vlastními eventy. V tomto návodu si ukážeme krok za krokem jak na to.
Nainstalovat Pixel je nyní opravdu hračka, stačí ho vložit do headeru nebo ho nainstalovat pomocí Google Tag manageru (GTM).
Pixel nám navíc umožňuje:
Pokud používáte GTM, tak stačí zadat event do proměny (viz níže) a EVENT je na světě.
Po nastavení eventu, by se nám měl zobrazit jako aktivní v sekci Events manager (Pixel spolu s automaticky vygenerovanými eventy. Viz Screenshot, FORM_AkceInternet), kde nám jde o optimalizaci kampaně s cílem získat co nejvíce vyplněných formulářů.
Zkontrolujte si také, zda vám po pár minutách či alespoň hodinách svítí u eventu zelená kontrolka, která znamená, že event funguje správě.
Event se sputí při každém vyplněném formuláři, ne pouze z reklam z Facebooku.
V ads manageru nyní vytvoříme klasickou konverzní kampaň:
Jako cíl konverze si zvolíme vlastní event:
Dáme “vytvořit” a pak už jen event nastavíme jako cíl konverzní kampaně:
Kampaň už jen necháme spustit, podle nejvhodnějšího cílení (může být totožné jako u proklikových kampaní, které se vám již osvědčily).
Nechte algorytmus FB pracovat alespoň tři dny a otestujte konverzní kampaň za menší budget. Může to zabrat až tři dny, než skončí learning fáze a šikovnost algorytmu se projeví, proto se nedivte, že vám kampaň nesbírá leady po desítkách od chvíle spuštění.
A to je vše, dejte kdyžtak vědět, jak jste s konverzními kampaněmi spokojení vy, zda je využíváte a jak vám fungují 🙂.