Konverzní kampaně na Facebooku

15. 2. 2019 | Jan Matyáš

Pokud vám nefungují obyčejné Link clicks nebo Landing page views a máte možnost na stránce sledovat alespoň jednu relevantní konverzi - doporučuji začít s konverzní kampaní, nejlépe s vlastními eventy. V tomto návodu si ukážeme krok za krokem jak na to.

Co je k tomu potřeba:

  1. Nainstalujeme Pixel

    Nainstalovat Pixel je nyní opravdu hračka, stačí ho vložit do headeru nebo ho nainstalovat pomocí Google Tag manageru (GTM).

    Pixel nám navíc umožňuje:

    • sledovat činnost uživatelů na webové stránce,
    • využívat remarketingová publika,
    • vytvářet již zmíněné konverzní kampaně,
    • tvořit lookalike publika z webu a jiných cílových skupin.
  2. Založíme si vlastní EVENT

    Pokud používáte GTM, tak stačí zadat event do proměny (viz níže) a EVENT je na světě.

    Po nastavení eventu, by se nám měl zobrazit jako aktivní v sekci Events manager (Pixel spolu s automaticky vygenerovanými eventy. Viz Screenshot, FORM_AkceInternet), kde nám jde o optimalizaci kampaně s cílem získat co nejvíce vyplněných formulářů.

    Zkontrolujte si také, zda vám po pár minutách či alespoň hodinách svítí u eventu zelená kontrolka, která znamená, že event funguje správě.

    Event se sputí při každém vyplněném formuláři, ne pouze z reklam z Facebooku.

  3. Vytvoříme konverzní kampaň

    V ads manageru nyní vytvoříme klasickou konverzní kampaň:

    Jako cíl konverze si zvolíme vlastní event:

    Dáme “vytvořit” a pak už jen event nastavíme jako cíl konverzní kampaně:

    Kampaň už jen necháme spustit, podle nejvhodnějšího cílení (může být totožné jako u proklikových kampaní, které se vám již osvědčily).

    Nechte algorytmus FB pracovat alespoň tři dny a otestujte konverzní kampaň za menší budget. Může to zabrat až tři dny, než skončí learning fáze a šikovnost algorytmu se projeví, proto se nedivte, že vám kampaň nesbírá leady po desítkách od chvíle spuštění.

A to je vše, dejte kdyžtak vědět, jak jste s konverzními kampaněmi spokojení vy, zda je využíváte a jak vám fungují 🙂.