29. 5. 2019 | Jana Křivánková
Myslíte si, že spravujete tu nejvlídnější stránku na světě a že se vám nemůže něco takového stát? Tak může. A stane. Protože takový je svět sociálních sítí. Za své působení na tomhle kolbišti jsem si dala dohromady takovou mantru, chcete-li. Třeba pomůže i vám #musimesipomahat.
Základní pravidlo každé, tedy i krizové komunikace – ZŮSTAŇTE V KLIDU A SOUSTŘEDĚNÍ!
IDENTIFIKUJTE PŮVOD PROBLÉMU, nejčastěji má celou věc na svědomí:
REAGUJTE, žádný negativní (a konstruktivní) projev by neměl zůstat bez reakce, i kdybyste měli dát jen vědět, že o komentáři víte. Vědomí, že se problém řeší, zklidnilo už nejednoho naštvaného fanouška.
MÁTE PRAVDU? NEBOJTE SE – Pokud se fanoušek plete, nebojte se věcného upozornění. Dost pomáhá předkládání ověřitelných faktů, např. odkazy na stránky, statistiky apod. (záleží na povaze problému). A nebojte se zastat fanoušků, kteří mají v diskusi pravdu. Nikdy ale nebuďte jizliví, samolibí nebo arogantní – tím si koledujete jen o další problém.
ZACHOVEJTE SI ODSTUP – I když se bude řešit vám blízké téma, buďte v klidu. Neberte si debatu nebo situaci osobně. Kromě toho, že tak předejdete vlastním chybám, nebo zbytečně horlivým reakcím. Taky si zachováte zdravý rozum a dobrou náladu (bez obojího se pracuje dost blbě).
Dejte dohromady ZÁSADY KRIZOVÉ KOMUNIKACE – Najetí na bezúhonný a efektivní systém bere čas i nervy. Dost vám s tím pomůže učení z každé krizové situace i z případných vlastních chyb. Vytvořte pravidla, která vám s každou další situací pomůžou.
POUŽÍVEJTE pracně vytvořené ZÁSADY KRIZOVÉ KOMUNIKACE #neasi
Svět přeje připraveným a ve světě sociálních sítí to platí dvojnásob. Takže tu máme dva zcela banální kroky, které vám dost možná jednou zachrání krk.
Co vám never, never ever nepomůže a naopak situaci dost pravděpodobně zhorší?