Klient: LÁZNĚ LIBVERDA, a.s.
Obor: cestovní ruch (lázeňský resort)
Kampaň: FB a IG profily (správa sociálních sítí, PPC kampaně), Google + Sklik Performance & Branding, Influencer Marketing
Období spolupráce: 2020 – současnost
Propagace Spa Resortu Libverda za účelem získání nových rezervací, zvýšení povědomí o resortu a jeho službách, zvýšení zájmu o jednotlivé pobyty (hotelové ubytování, pobytové balíčky) i služby (pro ubytované i nebydlící). Primárním cílem nabídky byli určeni samoplátci, ale doplňkově probíhala podpora také pobytů pro pojištěnce (fokus zejména v době covidu, kdy byly ubytovací služby pro samoplátce zcela zakázané).
Spolupráce se rozbíhala v (pro tento obor) náročné době na konci roku 2020, kdy se návštěvnost lázeňských hostů propadla téměř o polovinu oproti předchozím rokům. Pandemie ovlivňovala i celý rok 2021, jak kvůli opatřením (zákaz ubytování či poskytování některých služeb i odliv zahraničních hostů), tak kvůli obavám návštěvníků. Hlavním úkolem tak bylo přesvědčit klienty, že v lázních panuje bezpečné prostředí, kde se díky péči a klidu dá naopak onemocnění covidem-19 předcházet. Zároveň bylo cílem rozšířit povědomí o resortu a jeho službách, a získat tak nové zákazníky.
Provedli jsme revizi stávajícího obsahu i kampaní a navrhli novou komunikační strategii zahrnující také osvěžení vizuální identity značky. Jádro obsahu tvoří autentické fotky exteriérů, interiérů a procedur Spa Resortu Libverda, které jednak dodal klient, a jednak jsme sami nafotili. Tyto fotografie doplňujeme o pečlivě volené obrázky z fotobanky, typo posty či engagementové grafiky.
Vzhledem k turbulentnímu vývoji opatření během pandemie, bylo třeba se klientovi maximálně přizpůsobit a flexibilně upravovat obsah i kampaně v souvislosti s aktuální situací.
Sociální sítě
Na Facebooku jsme nově opatřili příspěvky jednoduchým templatem akcentujícím prvky firemního loga. Díky tomu uživatelé ve svém feedu dokáží ihned identifikovat, že se jedná o posty Spa Resortu Libverda. Kromě klasických postů jsme zařadili také typo posty pro důležité informace, zábavné GIFy a engagement grafiky pro získání reakcí od fanoušků a zvýšení organického dosahu profilu.
Na Instagramu jsme ustoupili od typo postů i šablon a publikujeme pouze samotné fotografie s minimalistickým rámováním.
V rámci obou sítí zaznamenáváme nejlepší ohlasy na autentické posty, proto se snažíme používat co nejvíce vlastních fotografií a minimalizovat zdroje z fotobanky.
Výkonnostní kampaně
Spolu s PPC kampaněmi na Facebooku a CPM kampaněmi na Instagramu jsme využívali k propagaci Resortu také reklamní systémy Google a Sklik. To obnášelo počáteční analýzu klíčových slov ve vyhledávacích kampaních. Pro displejovou reklamu jsme se rozhodli využít responzivní GDN a kombinovanou reklamu na Skliku, která nám umožňuje pružně měnit kampaně v souvislosti s potřebami klienta. V hlavní sezóně tyto výkonnostní kampaně kombinujeme i s brandovými formáty, jako je např. Seznam branding. Kampaně neustále optimalizujeme tak, abychom dosáhli maximální efektivity.
V roce 2022 jsme v rámci Google Ads nově zařadili i kampaně typu SMART a Performance Max.
SMART kampaně nám slouží k doplnění vyhledávacích kampaní. Máme v nich nastavené oblasti klíčových slov pro vyhledávání a systém je tak schopen zachytit i vyhledávací dotazy, u kterých nemusí být na první pohled zřejmé, že jsou užitečné a získat tak nové potenciální zákazníky.
Performance Max kampaně jsou plně automatizované kampaně, kterými přivádíme na web uživatele, u kterých je největší pravděpodobnost finální objednávky. Dále tyto kampaně zmírňují handicap nemožnosti využívání Google remarketingu (z důvodu oboru zaměřeného na zdraví).
Influenceři
V rámci budování povědomí o Spa Resortu Libverda i mimo hlavní cílovou skupinu (45+) jsme se rozhodli využít také influencery z oblasti zdraví a životního stylu. Spolupracujeme s menšími influencery s kvalitním publikem a velkým engagementem. Resort přijela navštívit například @gabitraga, @naskokvkuchyni nebo @lovefashionjana.
Publikování obsahu sociálních sítí na pravidelné bázi (8 postů měsíčně pro každou síť), PPC kampaně na socialu i v sítích Google a Sklik, reklamy ve vyhledávání a remarketing. Vše přizpůsobováno a aktualizováno na měsíční bázi dle pandemické situace i obchodních potřeb klienta.
Koncem roku 2022 jsme odstartovali kampaně cílené také na německý trh s cílem prodeje vánočních a Silvestrovských pobytů. V roce 2023 budeme tyto kampaně dále rozvíjet se strategií kompletního zákaznického funnelu. Nejprve se tedy zaměříme na zvýšení povědomí jak brandu, tak českého lázeňství obecně. Následně zařadíme proklikávací kampaně s nabídkou konkrétních pobytů a nakonec konverzní kampaně.
Za první rok spolupráce jsme zaznamenali k 31. říjnu 2021 následující výsledky:
meziroční nárůst fanoušků o 192 %
meziroční nárůst followerů o 338 %
meziroční nárůst návštěv webu o 38 %
meziroční nárůst tržeb o 40 %
průměrné plnění KPIs na 253%
Spolupráci s LCG New Media si nemůžu vynachválit a jsem velice vděčná, že jsme pro online marketing zvolili právě tohoto partnera. Spolupráce je o to cennější, že byli ochotni náš resort navštívit osobně, což umožnilo lepší pochopení produktu a našich potřeb (ze spolupráce s předchozími agenturami musím uznat, že to není standard).
V průběhu spolupráce sami přichází s novými nástroji, které bychom mohli využívat, testujeme různé podoby a na základě výsledků využíváme potenciálu pro lepší výsledky.
Spolupráce je velmi intenzivní, v podstatě na denní bázi, od schvalování podob jednotlivých postů, přes strategická rozhodnutí po měsíční hodnocení, které stále upgradujeme.
Když přicházím s novými myšlenkami, vždy jsou ochotni je konzultovat, testovat anebo je rozšíří o vlastní názor na danou problematiku.
Kolegové z LCG doporučují i zlepšení nad rámec spolupráce, ať už se týkají webu nebo produktu.
Pokud bych měla uvést ve zkratce, jak je vnímám, pak je to profesionalita, ochota a příjemná spolupráce.
Ing. Eva Plášilová, MBA,
Director of Sales & Marketing
SPA RESORT LIBVERDA