20. 9. 2018 | Petra Vrbová
Už víme, jak získávat leady online a co má obsahovat formulář pro sběr dat. Třetí část seriálu vám nastíní důležitost autoresponderů neboli automatických emailů, které lidem přijdou po vyplnění kontaktního formuláře. Připravila jsem pro vás sadu několika pravidel, kterými si pojistíte, že se leady stanou vašimi zákazníky/klienty.
Když lead vyplní kontaktní formulář, posílejte autoresponder obsahující vyplněné detaily z formuláře. Nezapomeňte přidat informace, co se bude s leadem dít dál. Jestli má lead očekávat, že ho někdo bude kontaktovat, kdy a jakým způsobem.
4 písmena, ze kterých se od května ježí chloupky! Pozor na souhlas s odesíláním newsletterů a také dbejte na to, abyste svým leadům posílali jenom takový obsah/nabídky, které souvisí se zakoupeným produktem. Vždy umístěte do patičky emailu možnost odhlášení!
Tip: Jestliže si ověříte, že vaše kontakty opravdu souhlasí s dalším využíváním vašich detailů, upevníte si image. Staráte se o to, aby vše bylo v souladu s pravidly GDPR. Působíte důvěryhodně a čestně.
říjemce musí na první pohled vědět, od koho email přišel. V případě, že máte více firem a pro všechny používáte email infodotazy@gmail.com, nikdo nepozná, od koho autoresponder je. Mějte pro každou firmu, sbírající leady, specifickou emailovou adresu obsahující název vaší firmy.
Každému se už asi stalo, že se mu omylem přehodila textová pole, anebo špatně spároval jméno, příjmení s emailovou adresou. Existuje větší faux pas, když se snažíte získávat leady? Testujte, ověřujte, kontrolujte!
Pravidlo 30 minut je klíčové pro překonvertování leadu do prospectu. Jestliže lead nenakontaktujete do 30 minut, jeho zájem o koupi klesá. Toto se ale víceméně týká „warm leads“ čili leadů téměř připravených ke koupi. (Druhou skupinou jsou „cold leads“, které ještě potřebují nějaký čas, aby se o vaší firmě/produktu/službě dozvěděli více a pak budou ochotni konvertovat.)
ředem si rozmyslete systém, co chcete jakým leadům anebo obecně kontaktům posílat. Maximálně doporučuji, abyste si stáhli Template z Hubspotu, který vám rozhodně usnadní práci a poskytne větší přehled o tom, komu co posíláte a co mají dostat lidé, kteří na email zareagují tak či onak.
Tip: Za sebe na základě praktických zkušeností a testování doporučuji kombinaci obsahovou a nenásilné vložení akčních nabídek a dalších produktů. Pozor! Řiďte se pravidlem „všeho s mírou“, aby vaše sdělení pak nevyznělo „díky, že jste vyplnili formulář pro získání knihy zdarma, to je super, ale co mě teď nejvíc pálí, abyste si koupili balíček na hubnutí“.
V autoresponderu se odkazujte se na i další produkty. Povolte leadům vstup do kompletní download sekce. Nabídněte jim konzultace a nezapomeňte zopakovat firemní kontaktní údaje. Pokud blogujete, odkazujte se na 1x – 2x nezajímavější blogy. Nejenže tím lead dostane zpět na webové stránky, ale také ukážete přátelskou část. Zajímáte o to, aby vaše leady a zákazníci/klienti měli užitečné informace, tipy a rady dostupné jako na dlani.
Nezapomeňte umístit do emailu také tlačítka pro sdílení na sociálních sítích.
Je na čase začít blíže analyzovat konverzní poměr autoresponderu. To znamená počet objednávek vůči počtu kontaktů, které automatem prošly. Prověřte míru otevíranosti jednotlivých kroků a hledejte slabá místa. Jestliže u některého kroku zaznamenáte vyšší míru odhlášených nebo nízkou míru otevřenosti oproti ostatním krokům, zjistěte, proč tak tomu je. Testujte změnu předmětu, změnu grafiky, prolinků anebo struktury.
My v LCG jsme blázni do testování nových věcí a optimalizování stávajících nastavení.
Zeptejte se nás, jak jsme dosáhli průměrného open rate přes 36 %!