24. 2. 2021 | Jana Křivánková
Volba barev může pozvednout vaši kreativu na nový level… Nebo ji poslat do propadliště reklamních dějin.
Proto se dneska společně mrknem na základní dělení barev a pravidla pro jejich kombinaci, která jsou zásadní pro kvalitní tvorbu obsahu.
No a nebude chybět ani rychlý přehled psychologie barev.
Pokud jste měli poctivého učitele výtvarky, určitě jste někdy narazili na tenhle (nebo jemu podobný) obrázek.
Základní pravidla kombinování vycházejí ze vzájemných vztahů barev.
A ve hře je samozřejmě také světlo.
To vše vytváří tzv. Munsellův kruh, který zjednodušeně předkládá všechny aspekty barev. Od jejich vztahu vůči ostatním, po sytost nebo jas.
Výběr barev pro vizuál, logo, web a další prvky bohužel není jen o perfektní znalosti vztahů mezi barvami. V naší branži vstupuje do hry také psychologie barev. A jak vypadá základní dělení?
Nezapomínejte, že všechno nejde uhrát jen na barvách. Úspěšnou grafiku tvoří celá řada aspektů. Jako jsou třeba fonty. O jejich výběru se dočtete v mém posledním blogu.