Maretti Bruschette
Maretti Bruschette

Maretti Bruschette

Maretti Bruschette

Klient: Maretti Bruschette
Obor: Gastronomie
Kampaně: Sociální síť – Instagram, TikTok, Influencer marketing
Období spolupráce: říjen - prosinec 2023

Název kampaně:

Jak jsme zvýšili povědomí Maretti Bruschette o 86 % skrze influencerskou kampaň

ZADÁNÍ

Hlavním cílem projektu bylo představit značku českým spotřebitelům, zvýšení povědomí značky a zajištění navazujících prodejů. Pro oživení značky po několika letech na trhu, kde chyběla online marketingová strategie, jsme připravili osmitýdenní kampaň s influencery na Instagramu a TikToku.

Kampaň jsme odstartovali 9.10. a trvala do 3.12.2023. Pro značku jsme navrhli kreativní koncept, který si každý influencer přizpůsobil podle sebe, aby byly výstupy co nejvíce autentické.

Pomocí správného nastavení komunikace a výběru vhodných influencerů pro odkomunikování myšlenky kampaně, se nám podařilo zvýšit povědomí značky o 86% za 3 měsíce a také na saturovaném trhu v kategorii chipsy a brambůrky dohnat jejího leadera.

PRIMÁRNÍ CÍL

Cílem projektu bylo dostat Maretti Bruschette a jejich ikonické dvě strany chuti do povědomí. V první řadě jsme si zanalyzovali cílovou skupinu, zohlednili rozpočet a rozhodli se kampaň směřovat jak na platformu Instagram, tak i na TikTok, kde se cílovka pohybuje. V rámci kampaně jsme vsadili na kombinaci cílení na reach a post engagement (v poměru 80:20), abychom zajistili dostatečného zapojení fanoušků přes interakce a rozložením nákladů získali co nejvyšší dosah, frekvenci a zobrazení. V rámci kreativy jsme zapojili vlastní produkci a autentický obsah, soutěžní posty a propojení značky s fanoušky v rámci eventů s ambasadorem pro aktivaci CS.

Maretti Bruschette

Rychlé vybudování povědomí značky na českém trhu

Maretti Bruschette

Co největší efektivita - cena vs. dosah

Maretti Bruschette

Zajištění pozice mezi TOP brandami s chipsy a brambůrky - ze třetinové hledanosti na poloviční objem.

CÍLOVÁ SKUPINA

Cílovou skupinou značky Maretti Bruschette jsou ženy a muži ve věku 18-44 let. Nejčastěji žijí ve městech a mají průměrný až vysoký disponibilní příjem. Jedná se hlavně o mladé aktivní dospělé dbající na work-life balance, kteří nakupují online a využívají moderních služeb. Náš cíl byl zisk 1,7 milionu impresí napříč IG a TT. Oproti cíli jsme dosáhli na 4,66 mil. impresí. Z toho 2,1 mil. na TikToku a 2,57 mil. na Instagramu. KPI jsme tak splnili na 274,1%. Podařilo se díky dobrému obsahu, který snížil celkovou CPM.

Maretti Bruschette

VÝZVA

Maretti Bruschette za dobu působení na trhu spustilo pouze několik TV reklam.

Online marketing byl nastavený na minimum, a to s jedním instagramovým profilem pro celou Evropu.

Za poměrně krátký čas (8 týdnů), jsme se museli vybrat efektivní cestou a zvolit správné komunikační kanály pro nejlepší zasažení cílové skupiny. Díky analýze jsme se rozhodli využít Instagram a TikTok a vsadit na virální a hravý koncept.

Startovali jsme z pozice, kdy značka Maretti Bruschette nebyla tak známá oproti leaderovi v dané kategorii.

Primární metrikou, kterou jsme sledovali, byl objem vyhledávání na Googlu (Share of Search) před kampaní a po ní. Značka MB měla 3x menší objem vyhledávání. Naším cílem bylo pomocí kampaně dosáhnout co největšího přiblížení právě k úrovni leadera.

Maretti Bruschette

KREATIVA

Kampaň jsme postavili kolem hlavní charakteristiky produktu s myšlenkou „na světě jsou jen dva typy lidí“: jedni jsou noční sovy a druzí ranní ptáčata. Změnili jsme setup videa pokaždé, když si na jazyk dali jinou stranu bruschetty.

Pro dosažení virality jsme zvolili trendující formáty, jako je např. bruschettové ASMR, a navázali jsme na sezónnost skrze tipy na podzimní piknik či halloweenský recept.

Pro propojení kampaně a možnost snadného sledování dosahu a obsahu vytvořeného uživateli jsme vytvořili komunitní hashtag #dvestranychuti.

Vzhledem k tomu, že jsme aspirovali na viralitu a obsah od influencerů měl zapůsobit svou autentičností, bylo zahrnutí TikTok videí a Instagram Reels do strategie kampaně klíčovým pro oslovení cílové skupiny.

Ke komunikaci soutěže o box Maretti Bruschette na celý měsíc jsme využili statické IG posty a nad rámec organického šíření jsme je podpořili boostováním zaměřeným na Post Engagement. Výstupy jsme doplnili o stories, které sloužily pro průběžné připomínání kampaně, aby zůstala v povědomí, ale také pro interakci se sledujícími.

PR BALÍK

Pro každého influencera jsme připravili personalizovaný insta friendly balíček s produkty ve třech nejprodávanějších příchutích. Po otevření rustikální krabice se influencerovi naskytl smyslový zážitek s vůní čerstvých bylinek, připomínající návštěvu místního farmářského trhu.

To vše, abychom s daným influencerem navázali vztah a dali mu k dispozici podobu produktu, kterou může komunikovat.

Maretti Bruschette
Maretti Bruschette
Maretti Bruschette

VÝSLEDKY

Hlavním měřítkem úspěchu byl zásah cílové skupiny v online prostoru, kde byla kampaň komunikována. Na TikToku i Instagramu se nám podařilo během 8 týdnů komunikace dohromady nasbírat 4,66 milionu impresí.

Díky vhodnému výběru influencerů, obsahové strategie postavené na zábavě a podpoře boostingem, se nám s Maretti Bruschette také podařilo na přeplněném trhu v kategorii chipsy a brambůrky dohnat jejího leadera – v porovnání ze třetinové hledanosti na poloviční objem.

Maretti Bruschette

METRIKY

Za období 10/2023 - 12/2023 jsme zapojili 11 influencerů, který dohromady vypublikovali 19 Reels, TikToků a postů. K tomu se přidalo i 14 sad stories.

Počet Impresí TikTok = 2,1 mil.
Počet Impresí Instagram = 2,57 mil.
KPI's jsme splnili na 274,1 %.

Nárůst povědomí o značce během 3 měsíců = +86%
Meziroční nárůst povědomí o značce = + 138 %

Výsledky jsme měřili skrze metriky Instagram a povědomí skrze Share of Search v Google.

ÚSPĚCH V MARKETINGOVÝCH SOUTĚŽÍCH

Maretti Bruschette