Marketing Festival : Krátké shrnutí

8. 12. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert

Poslední listopadový týden se jádro naší společnosti již po třetí zúčastnilo skvělé konference - Marketing Festival. Mimo jiné jsme navštívili i několika workshopů. Jelikož po internetu koluje již mnoho detailních představení konference i jednotlivých účastníků, zaměřili jsme se na ty největší trendy a zajímavosti, které rezonovaly většinou přednášek napříč nebo se o nich hodně mluvilo.

  1. Skripty

    Čím je Adwords starší (letos na podzim oslavil 15 let) a konkurence přibývá, tím více se objevují případovky a návody, jak automatizovat bidovací systémy nebo jak pomocí skriptů jednoduše automatizovat pravidelné vyhodnocování a sledování vašich kampaní. Na toto téma se objevily jak české případovky, tak i jedna z nejzajímavějších prezentací na téma Adwords od Daniela Gilberta, který popisoval jak on a jeho agentura využívá skripty k automatizaci kampaní a propojování třeba s poptávkou nebo s počasím.

    Více naleznete zde: https://bit.ly/1XTG0KG

  2. PPC kampaně na sociálních sítích

    Larry Kim, největší hvězda festivalu, potvrdil svou pozici ve světě PPC. Představil to, čím si v poslední době prochází většina klientů a agentur – a to neustále se zvětšující konkurence a tím i navyšující se náklady na PPC kampaně. Larry představil budoucnost v PPC reklamě na Twitteru a Facebooku, kdy velmi kreativně propojuje online PR a ostatní kampaně. I když v podstatě nebylo představeno nic zásadně nového, prezentace a její struktura velmi zásadně propojila veškeré fakty a směry v digitálním světě. I když sociálním sítím nebylo věnováno tolik co v minulosti, případové studie, které byly prezentovány jak pro Twitter, tak i Instagram dokázaly své nepostradatelné postavení v digitálním marketingu.

    Prezentaci Larryho si můžete prohlédnout zde: https://bit.ly/1INQOmv

  3. RLSA

    Neboli „Remarketing Lists for Search Ads“ byl glosován hned z několika úst. Jedná se o propojení vyhledávací sítě s tradičním remarketingem. Asi nejzajímavější prezentaci na toto téma představil Brendan Almack, který popsal velmi účinné segmentování návštěvníků webu. Všechny představené případovky pak dokazovaly vysokou účinnost zavedení RLSA kampaní.

    Prezentace je k dispozici zde: https://bit.ly/1PN5Voe

Jaké novinky byly představeny?

TITE

Zástupce Google, Daniel Waisberg, přijel do Brna představit nový Framework pro analýzu klientů a oborů, ve kterých působí. TITE, neboli Time-Interactions-Trends-Events, nepředstavuje sice žádnou revoluci v analýze, ale jedná se o velmi šikovnou metodiku, pro zjednodušení dennodenní práce. Je však nutné tuto metodiku upravit pro potřeby České republiky, aby byla 100%.

Co nás bavilo?

Letošní konference byla velmi dobře sestavena a nemůžu říci, že by se objevily nějaké vyloženě nezáživné prezentace (až na některé případové studie). Zajímavé byly prezentace od Phila Nottinghama, který představil skvělé nápady pro práci s videi YouTube a uvedl pár tipů na zlepšení SEO či lepší výsledky; Jasona Acidre na téma kreativního linkbuildingu, který popsal všem známý, ale velmi promyšlený postup v rámci budování brandu skrze linkbulding; uplatňování psychologie v online marketingu pak přednesl Bart Schultz. Asi nejlépe postavená prezentace s velmi zajímavými údaji ohledně landing pages byla prezentována z úst Oliho Gardnera. Pokud chcete vidět, jak vypadá prezentace, která zaujme, koukněte na tu jeho.

Pro mne byl velmi přínosný workshop se slavným Marty Neumeierem, který jen potvrdil, proč je považován za ikonou brand buildingu. Jeho přístup a přemýšlení dokáže velmi inspirovat v jednoduchém, ale účinném řešení všech klíčových oblastí pozicování společností či brandů. Doporučením je jistě i jeho nová kniha Brand Flip.

Veškeré prezentace jsou k nalezení na oficiálním Slideshare profilu Marketing Festivalu: https://www.slideshare.net/MarketingFestival

Zajímavosti z festivalu jsme také dokumentovali na našich Twitter profilech LCG New Media a na mém osobním profilu.
Tak zase za rok!

A už jsme na Marketing Festivalu #mktfest #lcgnewmedia

Fotka zveřejněná uživatelem @lcgnewmedia,