6. 5. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert
A je to tady! 21.4.2015 Google změnil systém vyhledávání přes mobil, kdy na prvních organických pozicích nyní ukazuje weby, které jsou přizpůsobeny pro tato zařízení. Nyní však vypustil informaci, že poprvé v historii se vyhledávání přes mobilní telefony a tablety dostalo nad hledání z pevných počítačů a notebooků. Test Google provedl v 10 zemích včetně US a Japonska a vyšlo mu, že pouze hledání z mobilních zařízení překračuje 50%.
Když se podíváme na poslední data, která na konci měsíce března zveřejnil Netmonitor, je vidět, že tento trend se týká nejen světa, ale i České republiky. Počet zobrazených stránek se zvýšil meziměsíčně o cca 10% a překročil tak hranici 8,5 miliardy zobrazení. Denně navštívilo měřené weby v průměru 4,3 milionu uživatelů, což znamená více jak 50% internetové populace v České republice. Za posledních 6 měsíců se tak tento počet zvýšil o více jak 1,5 milionu uživatelů (přibližně 60%)!
Když se podíváme na možnosti inzerce, je čím dál tím jasnější, že komunikace a kampaně musí být uzpůsobeny komunikaci přes mobilní telefony. Právě proto čím dál častěji připravujeme pro naše klienty kampaně a aktivity, které jsou vedeny především přes mobilní aplikace či sociální sítě. Z pohledu působení na Google je velmi důležité být na Google Places a mít profil na Google Plus, neboť tyto dvě platformy se nabízejí jako první při zadání klíčových slov. Evidujeme zvyšující se trend příchodu na web právě přes tyto platformy a také přes ně návštěvníci velmi často volají. Tyto dvě platformy jsou tak velmi důležitými součástmi SEO aktivit. Google navíc nyní plánuje Google Plus dále rozvíjet a přestavovat. Mluví se i o koupi Twitteru.
Z pohledu Google Adwords je velice klíčové cílit reklamy separátně na mobilní zařízení a separátně na pevná zařízení. Pokud toto již nemáte ve svých kampaních nastaveno, budete penalizováni a zároveň nebudete využívat maximum pro zobrazování pro každé zařízení. Z pohledu výše uvedených čísel velice doporučujeme klást důraz na jasné rozdělení cílení.
Google také připravil celou řadu možností, jak mobilním uživatelům nabízet co nejrelevantnější reklamy. Velmi dobře se tak dá optimalizovat přímá rezervace hotelu z Google, dále nové vlastnosti využijí například automobilky pro ukázku nejnovějších modelů nebo prodejci. Koncem roku navíc Google začne testovat novinky, které budou na lokační bázi. Už nyní lze toto řešit skrze jednoduchou mobilní aplikaci Google Express, tato novinka však bude představovat revoluci v cílení napříč platformami. Google tak následuje Facebook, který tuto novinku zavádí již v US a brzy ji snad uvidíme i v ČR.