18. 4. 2019 | Sára Šimáčková
Youtubeři, blogeři a celebrity jsou velkým tématem marketingu. Influenceři dokáží poměrně snadno rozšířit povědomí o vaší značce. Jak ale nastavit influencer marketing strategii na podporu prodeje? To zjistíte v našem článku.
Při výběru influencera nezáleží na počtu followers, a to především když se bavíme o podpoře prodeje. Micro influencer mívá často mnohem věrnější fanoušky, než velcí influenceři, které je dobré využít spíše na brand awareness. Koho si tedy vybrat? Ambasador vaší značky by měl produkt sám aktivně využívat nebo by se měl co nejvíce podobat vašemu ideálnímu zákazníkovi.
Milujeme Instagram stejně jako vy, nicméně investovat do influencerů za účelem prodeje na Instagramu je ztráta vašich peněz. Zaměřte se na YouTube a newslettery. Lidé se tam rozhodují o nákupu věcí. Na Instagramu jde spíše o rozšíření povědomí o značce a vytváření komunity.
Než s influencer marketingem začnete, je potřeba si říct, že je to běh na dlouhou trať. Musíte mít promyšlenou kampaň, do které se zapojí několik micro influencerů. Pokud chcete mít míň influencerů, zkuste s nimi vyjednat celoroční spolupráci. Budou tak věrohodnější a jejich followeři si zvyknou je spojovat s vaším produktem. Samotné prodeje se většinou projeví až za 6 měsíců. Chce to promyšlený dlouhodobý plán a trpělivost. Doporučujeme testovat a neustále vyhodnocovat všechny kampaně. Tak můžete nejvíce optimalizovat vaší strategii. Dobrými pomocníky jsou nástroje jako BuzzSumo nebo Influence.co.
Zajímá vás influencer marketing pro váš produkt nebo službu, ale bojíte se do něj pustit sami? Napište nám a my vám vytvoříme influencer marketing strategii na míru vašim potřebám. Pro více informací nám napište na info@lcgnewmedia.cz