22. 2. 2018 | Daniela Lambertová
Instagram Stories nás stále baví a jeho tvůrci to moc dobře vědí. Aby se nám ale neokoukaly, je potřeba je čas od času něčím vyšperkovat. Proto přicházejí se stále novými a kreativnějšími vychytávkami, které naše mini příběhy pozvednou nad úroveň obyčejné momentky nebo povídacího videa. Pojďme se tedy mrknout, na co nového nás Stories od nového roku lákají.
Ať už máte na mysli cokoli i sebebláznivější myšlenka si zaslouží atraktivní šíření. Díky funkci „Type“ si můžete pohrát nejen se stylem písma, ale vytvořit i krátká textová sdělení bez nutnosti použití fotky nebo videa jako podkladu. Type totiž nabízí i celou řadu kreativních pozadí. Nové styly písma se dají samozřejmě použít i na fotce nebo ve videu. Někteří vyvolení měli možnost si tuto funkci vyzkoušet už koncem roku, teď se s Typem můžeme bavit všichni.
Nově můžete do svých Stories vkládat animované GIFy. Je libo tančící koťátko nebo létající cheeseburger? Cokoli vás napadne, najdete díky propojení s platformou GIPHY, která nabízí desetitisíce pohyblivých samolepek. Tuto funkci najdete v nabídce stickerů pod možností „GIF“. Do pole vyhledávání zadáte, co přesně hledáte a pak už si stačí jen vybrat.
V nejbližší době se můžeme těšit i na změnu formátování. Instagram totiž plánuje povolit nahrávání fotek a videí v jakékoli velikosti. Konečně se nebudeme muset trápit tím, co se nám do Stories vejde nebo nevejde. Pracné ořezávání na 9:16 se už brzy stane minulostí.
Další novinkou, kterou Instagram teprve testuje je upozornění, které by se vám mělo zobrazit ve chvíli, kdy někdo pořídí screen nebo záznam vašich Stories. Teď uživatelé vesele pořizují „kopie“ Stories, aniž bychom o tom věděli. S novou funkcí by se to mělo změnit a u uživatele, který takto snímek pořídí, se vedle jeho jména v sekci „Stories View“ objeví symbol sluníčka. Tato možnost není ještě plně funkční, ale někteří uživatelé už měli možnost se s ní v rámci svých Stories potkat. Jak upozornění vypadá v praxi, se můžete podívat tady.
Poslední Insta vylepšovák ocení hlavně inzerenti, kteří budou moct být ve svých reklamách kreativnější. Díky Carousel Adds tak poskládají své sdělení až do 3 mini příběhů, kterými odkryjí více myšlenek a nápadů za sebou. Jestli k tomu využijete fotky nebo videa, je už na vás. A protože si reklamy zaslouží o něco více vaší pozornost, nezapomeňte si je náležitě vyšperkovat. Třeba právě výše zmiňovanými GIFy nebo dalšími nabízenými funkcemi.
Instagram Stories mají velký potenciál a 24hodinová životnost jim v ničem rozhodně nebrání. Pokud přemýšlíte, jak jinak se dají využít než jen k sdílení zajímavých okamžiků z vašeho života, mrkněte, jak nápaditě vypadá CV poskládané ze Stories snapů.