9. 8. 2019 | Alexandra Laňková
Spousta lidí má problém to přiznat, aby si ostatní nemysleli, že jsou povrchní. Ale na vzhledu záleží. Dokonce i na sociálních sítích. Na vizuální data reagujeme a zpracováváme je lépe než jakýkoli jiný typ dat. Lidský mozek ve skutečnosti zpracovává obrázky 60 000× rychleji než text a 90 % informací přenášených do mozku je vizuální. Podle jedné studie se prokázalo, že facebookové příspěvky, které jsou spojeny s obrázkem, dosahují 2.3× většího engagementu, než ty bez nich. Stejně tak tweety s obrázky jsou sdíleny o 150 % víc, než jen samotný text.
Zdroje: t-sciences.com, socialbakers.com
Je neopakovatelný. Někdo říká, že nemusí být dobrý. Hlavně, že bude silný. Ale to nebude náš případ. My chceme, aby si nás lidi pamatovali v dobrém a rádi se k „nám“ v tom virtuálním světě, vraceli. Základem je si všechno sjednotit, aby bylo na první pohled patrné, o koho se jedná. To začíná logem, fontem, šablonou.
Všeobecně platí, že světlé barvy lépe působí. Velká většina profilů, které najdete třeba na Instagramu, je laděna buď do barvy bílé, často i hnědé a někdy modré. Některé z barev ale působí jinak na muže a jinak na ženy.
Podle psychologie barev bílá barva ztělesňuje čistotu, prostor a znalosti. Často používá pro reprezentaci luxusních předmětů a čistoty. Př. Apple.
Pokud chcete dát najevo, že jste spolehliví a stojíte nohama na zemi, hnědá pro vás bude ta správná volba.
Modrá je barva klidu, stability a odpočinku. Rozvíjí kreativitu. Modrou často používají značky, které chtějí prokázat spolehlivost a bezpečnost. Například finanční instituce. Např. ČSOB.
Zdroj: rartspace.com
Když nestíháme a potřebujeme vizuál co nejrychleji, poslouží fotobanky. Potíž je v tom, že tu samou fotku mohlo už před vámi nebo i současně použít několik jiných firem a váš post se do paměti zrovna neuloží nebo ho přiřadí ke konkurenci. Proto je dobré dělat věci po svém. Najděte si dostatek času a co můžete, udělejte si sami. A to ať už mluvíme o fotkách, videích, gifech nebo infografikách. Zkuste si najít nějaký jedinečný prvek, který vás na první dobrou odliší od ostatních.
Přišli jste na zajímavá data, která chcete předat? Zkuste to udělat zajímavou cestou a udělejte vlastní infografiku! Vyberte ty nejdůležitější body, pohrajte si s designem a můžete si být jistí, že publikum vás nepřeskočí, jako by tomu nejspíš bylo v případě sáhodlouhého textu.
Zajímá vás, jak na úspěšnou infografiku? Přečtete si naš článek »