Na vzhledu záleží

9. 8. 2019 | Alexandra Laňková

Spousta lidí má problém to přiznat, aby si ostatní nemysleli, že jsou povrchní. Ale na vzhledu záleží. Dokonce i na sociálních sítích. Na vizuální data reagujeme a zpracováváme je lépe než jakýkoli jiný typ dat. Lidský mozek ve skutečnosti zpracovává obrázky 60 000× rychleji než text a 90 % informací přenášených do mozku je vizuální. Podle jedné studie se prokázalo, že facebookové příspěvky, které jsou spojeny s obrázkem, dosahují 2.3× většího engagementu, než ty bez nich. Stejně tak tweety s obrázky jsou sdíleny o 150 % víc, než jen samotný text.

Zdroje: t-sciences.com, socialbakers.com

První dojem

Je neopakovatelný. Někdo říká, že nemusí být dobrý. Hlavně, že bude silný. Ale to nebude náš případ. My chceme, aby si nás lidi pamatovali v dobrém a rádi se k „nám“ v tom virtuálním světě, vraceli. Základem je si všechno sjednotit, aby bylo na první pohled patrné, o koho se jedná. To začíná logem, fontem, šablonou.

Barvy?

Všeobecně platí, že světlé barvy lépe působí. Velká většina profilů, které najdete třeba na Instagramu, je laděna buď do barvy bílé, často i hnědé a někdy modré. Některé z barev ale působí jinak na muže a jinak na ženy.

Podle psychologie barev bílá barva ztělesňuje čistotu, prostor a znalosti. Často používá pro reprezentaci luxusních předmětů a čistoty. Př. Apple.

Pokud chcete dát najevo, že jste spolehliví a stojíte nohama na zemi, hnědá pro vás bude ta správná volba.

Modrá je barva klidu, stability a odpočinku. Rozvíjí kreativitu. Modrou často používají značky, které chtějí prokázat spolehlivost a bezpečnost. Například finanční instituce. Např. ČSOB.

Zdroj: rartspace.com

Kvalita

Když nestíháme a potřebujeme vizuál co nejrychleji, poslouží fotobanky. Potíž je v tom, že tu samou fotku mohlo už před vámi nebo i současně použít několik jiných firem a váš post se do paměti zrovna neuloží nebo ho přiřadí ke konkurenci. Proto je dobré dělat věci po svém. Najděte si dostatek času a co můžete, udělejte si sami. A to ať už mluvíme o fotkách, videích, gifech nebo infografikách. Zkuste si najít nějaký jedinečný prvek, který vás na první dobrou odliší od ostatních.

Data mohou být i srozumitelná

Přišli jste na zajímavá data, která chcete předat? Zkuste to udělat zajímavou cestou a udělejte vlastní infografiku! Vyberte ty nejdůležitější body, pohrajte si s designem a můžete si být jistí, že publikum vás nepřeskočí, jako by tomu nejspíš bylo v případě sáhodlouhého textu.

Zajímá vás, jak na úspěšnou infografiku? Přečtete si naš článek »