7. 9. 2022 | Pavlína Pospíšilová
Meta dává ven jednu aktualizaci za druhou a je jednoduché ztratit přehled. Ty nejdůležitější social novinky za posledních pár měsíců jsme vám shrnuli do dnešního blogu.
Nepoznáváte Instagram a bojujete s přeměnou sociální sítě v druhý TikTok? Reels hýbou Instagramem a ať už se nám to líbí nebo ne, měli bychom je zařadit do publikačního plánu, pokud chceme být na Instagramu úspěšní. Níže najdete poslední updaty právě z reels a 3 typy, jak z nich vymačkat maximum.
Videa Reels nabídnou řadu novinek:
Reels formát otevírá dveře k větším dosahům a lepší výsledkům. Pozor, ne každé reels může být úspěšné. Je potřeba:
DALŠÍ NOVINKY Z INSTAGRAMU
Live shopping začíná pronikat i na český trh. V Česku ho vyzkoušela Heureka spolu s hračkářskou značkou Fisher-Price. Testuje ho i About you.
Instagram testuje poznámky v Instagram directu – poznámky se zobrazí v horní části schránky a můžou být až 60 znaků dlouhé.
Nově budete moci koupit produkt od malých businessů přímo v chatu na Instagramu, kde proběhne i samotná platba. Funkce je zatím k dispozici pouze v USA, ale po osvědčení by měl být nástroj dostupný globálně.
B2B kampaně nabírají nový rozměr a nově je možné cílit na lidi na konkrétních pracovních pozicích.
Meta nově zpřístupnila novou sadu segmentů cílového publika, díky které bude možné v kampani cílit na decision-makery v klíčových firmách z B2B sféry z oblasti strojírenství, IT, provozu, HR, strategie nebo marketingu na základě jejich pracovních pozic. Cílení bude možné na základě uvedené pracovní pozice/titulu a/nebo aktivity v aplikacích Mety. (například lze také cílit na správce firem, které byly vytvořeny za posledních 6, 12 nebo 24 měsíců.)
Meta spustila novou platformu pro vzdělávání se v oblasti reklamy
Pokud se chcete zdokonalit ve výkonnostním marketingu, tato nová platforma se vám bude hodit. Meta tam v uspořádaných sekcích shrnuje informace k jednotlivým problematikám.
Přidává také praktické tipy, jak povznést marketingový přístup na novou úroveň a zlepšit výkonnost vašich kampaní.
Vzdělávací centrum najdete zde.
Meta rozšiřuje možnosti automatizované optimalizace reklam
Meta Advantage jste už možná vyzkoušeli, k dispozici je od března. Meta nyní možnosti rozšiřuje o Advantage+ App, který má pomoci s výkonností kampaní zaměřených na instalaci aplikací. Zpřístupněn bude také Advantage+ Shopping, který slibuje až o 12 % nižší cenu za konverzi než u kampaní s běžnými postupy, jelikož bude schopný uživatele na základě jejich předchozího chování nasměrovat tam, kde je větší pravděpodobnost konverze.
DALŠÍ NOVINKY Z FACEBOOKU/METY
Nově je možné na Pinterestu označovat produkty z katalogu přímo v obrázcích a zvyšovat tak nákupní záměr (až o 70 %).
Twitter začal testovat CoTweets.
TikTok spustil beta verzi předplatného - tvůrci budou moct svou tvorbu zpřístupňovat za poplatek.