10. 10. 2019 | Jan Matyáš
S reklamou, která neprošla revizí nebo se vám zasekla ve schvalovacím procesu, už určitě zkušenost máte. Facebook může vaši reklamu omylem vyhodnotit jako urážlivou, rasistickou, erotickou apod., i když propagujete jen župany pro děti. V dnešním blogu si ukážeme, jaké možnosti v takovém případě máte.
Facebook má rozsáhlá pravidla, kterými se reklama musí řídit. O co všechno se jedná, se dočtete v tomhle odkazu: Facebook ADS
Popisuje se zde schvalovací proces, zakázaná i omezená reklama a spousta užitečných informací.
Zde jsou soukromé tipy a postřehy pro začínající advertisery, které platí pro jakýkoliv formát reklamy (PPC, boosting postů, leads ads atd.).
Vulgarismy, erotika, tabákové výrobky, léky na předpis, zbraně atd. (více v odkazu výše).
Zcela logicky platí výše uvedené. Ale pozor! Závažné porušení těchto pravidel většinou vede nejen k neschválení reklamy, ale může dojít k nenávratnému zrušení Fan Page a zablokování reklamního účtu.
K zablokování může dojít i v případě, kdy je reklama a text v pořádku. Problém může být v názvu stránky, jejím obsahu nebo profilovém obrázku.
Kreativa jakýmkoliv způsobem zobrazující bolest/trpící osobu.
S tím se setkáme především v oblastech farmacie/zdravotnictví. Proto je lepší dát na obrázek nerelevantní obrázek k problému, a ten následně popsat až v textaci.
Textu, který obsahuje osobní předpoklady o cílené osobě.
S přímým oslovením uživatele jako takového, má Facebook často problém, vyhněte se tedy textu: Trápí vás klouby, Bolí vás to či ono, Nemáte na dům/barák/auto?
Ideálním textem pak bývá: Náš produkt pomáhá s únavou, bojuje s bolestí kloubů, půjčka je řešením…
Text a grafika zobrazující nespokojené osoby zapříčiněné vzhledem nebo tělesnou konstitucí.
Musíte se vyhnout textům, které nabádají k nespokojenosti ohledně vzhledu, či jiným osobním atributům. Především problém s hubnoucími a dietními přípravky, estetickou medicínou.
Slova Instagram a Facebook.
Facebook si tato slova automaticky brání jako nezákonné užívání jejich značky. Často se to stává v soutěžních postech, které obsahují text typu „sledujte náš facebook“ apod. Na specifické posty se lze odvolat.
Potíž nastává v okamžiku, kdy dodržujete výše uvedené, včetně všech pravidel a reklama vám stále neprojde.
Pokud máte nastavená upozornění, dozvíte se o tom e-mailem.
Je nutné tedy dojít do Business Manageru najít si dotyčnou reklamu, a dostat se do úrovně reklamy (AD setu).
Po rozkliknutí se vám zobrazí okénko, ve většině případů doprovázené informací, proč vaše reklama nebyla schválená. Bohužel tento popis nebývá příliš specifický, a tak je nutné se obrátit na podporu a napsat požadavek o přezkoumání obsahu.
Schválovací proces totiž nejprve vyhodnocují Boti, kteří snadno udělají chybu v úsudku a dětskou hlavičku vám vyhodnotí jako ženské obnažené prso, s komentářem, že publiku ukazujete erotický či pronografický obsah či erotickou hračku.
Do 24 pracovních hodin po odeslání žádosti, by vám měla dorazit odpověď již od humanoida.
Ten vám buď reklamu schválí, nebo opět navrátí stále s ne příliš obsáhlým vysvětlením.
Pak už vám zbývá jediné, obrátit se na Facebook support přímo, kde se proklikáte k možnosti napsat přímo e-mail, týkající se vašeho trápení: Facebook help
Facebook personál (zdravím kolegy z Indie), bývá většinou velmi vstřícný a opravdu se vám nyní bude snažit vypomoci, ne jako v předchozích krocích.
Pak už by vám mělo přijít finální rozhodnutí, konečně i s vysvětlením a následným doporučením.
V případě zabanované stránky či celého účtu, vám Facebook není nucen sdělit, proč k tomu došlo. Dochází k tomu ze závažných porušení jejich pravidel.
V takových případech je nejlepší cestou založit si účet prostě nový.
To je vše, ať vám reklamy prochází, a pokud máte nějakou zajímavost co vše vám FB nepovolil, můžete se o ni podělit v komentářích.