Nevýhody používání tlačítka Propagovat příspěvek

17. 7. 2020 | Jan Matyáš

Facebook i Instagram nabízí instantní možnost propagace skrze Boost button, který je velmi okleštěnou verzí Business Manageru. Zde je několik důvodů, proč bychom se této možnosti měli spíše vyhýbat, protože postrádá hned několik zásadních možností, díky kterým jsou kampaně výkonnější.

Ačkoliv udělal Facebook několik úprav v posledních letech směrem k lepšímu, nástroj je stále nedostačující z těchto důvodů:

  1. Nemůžete si určit cíl kampaně

    Toto považuji za největší nevýhodu.

    Cílení kampaně je definované automaticky na Post Engagement u Facebooku a na Traffic / Reach u nastavení reklam pomocí mobilu na Instagramu.

  2. Rozdělení kampaně do několika AD setů

    Pokud chcete cílit na několik separátních cílových skupin, bez BM se bohužel neobejdete.

    S Buttonem také ztrácíte i možnost funkce optimalizace, která upřednostňuje automaticky nejlepší cílení.

  3. Několik Kreativ

    Stejně jako u AD setů, není možnost nechat pracovat algoritmus a vybrat tu nejlepší kreativu/post z několika možností za vás.

  4. Optimalizacea doručení

    Přicházíte o možnost hrát si s x možnostmi optimalizace doručování reklam.

  5. Plánování reklam na určité dny a hodiny

    Možnost kdy si vyberete přesně hodiny a dny, kdy reklama poběží.

  6. Pokročilé nastavení pro Budget

    Možnost kdy si nastavíte strop pro rozpočet a typ aukce.

  7. Několik variant Textů, nadpisů a popisů odkazu

    Není možnost nechat Facebook určit tu nejlepší variantu textu.

  8. Kompletní výběr umístění reklamy

    Postrádáte všechny možnosti umístění viz screenshot.

  9. Možnosti vytvoření Vlastních Audiencí či Lookalikes

    Můžete navolit již vytvořené skupiny, ovšem při práci v BM, můžete vytvářet publika během procesu.