Nová změna algoritmu v Google vyhledávači je tu!

25. 3. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert

Je Váš web optimalizován pro mobilní přístroje? Pokud ne je nejvyšší čas, abyste zbystřili, co nového Google připravuje!

Někdy z kraje tohoto roku Google ohlásil, že od 21.4.2015 dojde ke změně algoritmu a ve vyhledávači bude při vyhledávání na mobilu upřednostňovat stránky optimalizované právě pro tato zařízení. Změna se dotkne více jak 40% výsledků vyhledávání (Pozn: Penguin postihl globálně 4% a Panda 12% anglických výsledků). Pokud jste tedy doteď váhali, zda-li nový web udělat v responzivním designu, separátním odkaze nebo připravit aplikaci, nyní je ten pravý čas. Již se nestačí pouze optimalizovat stránky a obsah. O tom jestli budete na prvních pozicích nebo ne bude nyní rozhodovat právě i tzv. „mobile-friendly“ funkcionalita.

Proč se k tomu Google odhodlal a co to znamená pro Vás?

Je jasné, že budoucnost internetu leží v přenosných (mobilních) zařízeních. Vždyť jenom Facebook v minulém roce vygeneroval na tržbách více jak 60% z mobilních reklam. Pokud spravujete weby nebo děláte kampaně na více webech, můžete si posledních letech všímat prudkého nárůstu přístupů na web z mobilních zařízení. U našich klientů se přístupy z mobilů pohybují od 15% do 40%, pro tablety to pak většinou bývá zpravidla polovina z mobilních přístupů. Jelikož se Google snaží předkládat nejrelevantnější výsledky na hledané výrazy, je logické, že hodnotí i celkový zážitek z daných webů. A co jsou právě ty nedostatky, které mohou Váš web posunout do zadních pozic?

Test a důvody nepoužitelnosti

Pokud kliknete na tento odkaz, můžete si na stránkách Google udělat rychlý test „Použitelnosti Vašeho webu v mobilech“. Na obrázcích níže můžete vidět 2 testy. První jsme provedli na našich stránkách LCG New Media a druhý na náhodně vybraném webu. Tento test jsme následně opakovali na více stránkách. Z rychlého testu je patrné, že mezi důvody, proč není web použitelný v mobilních zařízeních (a nebude tak Googlem upřednostňován) jsou:

  • Text je na čtení příliš malý
  • Odkazy jsou příliš blízko u sebe
  • Není nastaven viewport pro mobily
  • Obsah je širší než obrazovka
  • Stránka se pomalu načítá

Další nejčastější chyby, které se objevují na mobilních webech naleznete v tomto odkazu společně s dalšími tipy na mobilní SEO. Zde můžete také změřit rychlost načítání Vašeho webu a další zajímavosti.

Pokud jste ještě Váš web nepřipravili na tuto změnu, je nyní nejvyšší čas přizpůsobit Váš web! Rádi Vám s tím poradíme.