3. 11. 2017 | Tomáš Boleslav
Vše začalo počátkem roku 2016, kdy společnost Google oznámila, že hodlá aktualizovat rozhraní svého reklamního systému Google Adwords. 11. října 2017 Google spustil nové rozhraní pro všechny inzerenty.
Jaké jsou tedy hlavní výhody nového prostředí a proč bychom ho měli začít používat?
- Vyšší rychlost načítání
Podle Google se nové rozhraní načítá o 20% rychleji než staré, takže je možné se rychleji dostat k důležitým informacím.
- Nová navigace
Známé záložkové menu starého rozhraní bylo nahrazeno intuitivnějším designem v podobě vertikálního menu v levé části obrazovky.
- Stránka Souhrn
Úvodní stránka Souhrn zobrazuje ukazatele výkonnosti o vašem účtu, kampaních a reklamních sestavách.
- Pokročilé úpravy nabídek pro rozšíření o volání
Pokročilé úpravy nabídek je možné využít k tomu, aby se rozšíření o volání zobrazovaly více či méně často v kampaních pro mobilní vyhledávání.
- Stránka Publika
Sjednocuje možnosti cílení pro reklamní síť Google a remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávací síti.
- Rozšíření o propagaci
Toto rozšíření umožňuje u inzerátů ve vyhledávací sítí zobrazit a odkazovat na konkrétní nabídku.
- Cílení podle příjmu domácností ve vyhledávání
Tento způsob cílení je k dispozici na kartě Demografické údaje.
- Výkon vstupních stránek
Inzerenti mají možnost sledovat statistiky jednotlivých vstupních stránek na jednom místě. Cílem je pomoci inzerentům optimalizovat a zlepšit výkon reklam, zejména v mobilních zařízeních.
Nové rozhraní znamená opravdu velkou změnu jak z hlediska funkčnosti, tak především z hlediska UX. Budete potřebovat nějaký čas, než si na něj zvyknete. Po chvíli ale budete myslím příjemně překvapeni a práce s novým Adwords bude pro vás potěšením.