Novinky z online marketingu – srpen

9. 9. 2020 | Pavlína Pospíšilová

LCG přináší porci novinek z online marketingu za poslední měsíc. Dozvíte se, co se připravuje, právě probíhá nebo co vám možná uteklo. Podobná shrnutí tu najdete každý měsíc, takže stay tuned.

Vyšší dosah díky # na Facebooku

Hashtagy nejsou žádná novinka, jen je máme spojené spíš s Instagramem, kde pomáhají zlepšit orientaci i engagement postů. To chce Facebook změnit, proto se snaží hashtagy ve větším množství dostat i sem. A jak? Nově slibuje vyšší organický dosah příspěvkům, které budou obsahovat právě hashtagy. Začněte je tedy testovat i na Facebooku a k postu vždy přidejte 3-5 těch nejrelevantnějších #. Pokud byste náhodou zapomněli, Facebook Vám to s výzvou “Když přidáte do příspěvků hashtagy, můžete zlepšit váš dosah” připomene.

TikTok už i na Instagramu

Instagram musel jít naproti neustále zvyšujícímu se trendu TikToku a přišel proto s novinkou Reels. Jedná se o nový způsob tvorby krátkých zábavných videí. Reels vytvoříte ve stories a kromě zrychlování a zpomalování konkrétních částí a zvuků z hudební knihovny můžete využívat také AR efekty a vyšperkovat tak vaše videa ještě víc. Výsledek můžete následně zveřejnit jak ve stories, tak ve feedu. Tyto videa stejně jako klasická ve feedu mají svůj prostor v záložce „Prozkoumat“ a svou odlišností vám tak mohou pomoci získat nové publikum.

Partnerské příspěvky nově i ve skupinách na Facebooku

Facebook rozšířil nástroj pro značkový obsah. Novou možností pro zviditelnění firem a zásah relevantního publika jsou partnerské příspěvky, které je možné nově do skupin na Facebooku přidávat. Označení placeného partnerství bude dostupné ve veřejných skupinách s více než 1 000 členy. Nabízí tak možnost zpeněžení dosahu skupin pro jejich správce a skvělou podporu brandu nebo přímých prodejů.

Facebook a Instagram v jednom. Už brzy!

Již brzy dojde k částečnému propojení Facebooku a Instagramu. Kromě možnosti sdílet obsah najednou na obě platformy bude možné komunikovat napříč platformami. Prozatím je toto cross-platform chatování dostupné jen ve Spojených státech, brzy by se ale této novinky měl dočkat i zbytek světa. Budeme tak mít to nejlepší z obou světů (platforem) se zachováním oblíbených miniher z Messengeru.

Peníze lze vybírat už i na Instagramu

Fundraising na Facebooku se setkal s pozitivním ohlasem, a proto se tuto možnost získávání financí na obecně prospěšnou činnost rozhodl přenést i na Instagram. Vybírat prostředky můžete nejen pro firmu, ale také pro přítele či osobní věc. Fundraising mohou v současné době prozatím využívat pouze ve Velké Británii, Irsku a USA. Jestli a kdy budeme moci tuto funkci využívat celosvětově zatím ale není jasné.

A to je pro tentokrát vše. Nezbývá než se těšit na další přídavek!