9. 9. 2020 | Pavlína Pospíšilová
LCG přináší porci novinek z online marketingu za poslední měsíc. Dozvíte se, co se připravuje, právě probíhá nebo co vám možná uteklo. Podobná shrnutí tu najdete každý měsíc, takže stay tuned.
Hashtagy nejsou žádná novinka, jen je máme spojené spíš s Instagramem, kde pomáhají zlepšit orientaci i engagement postů. To chce Facebook změnit, proto se snaží hashtagy ve větším množství dostat i sem. A jak? Nově slibuje vyšší organický dosah příspěvkům, které budou obsahovat právě hashtagy. Začněte je tedy testovat i na Facebooku a k postu vždy přidejte 3-5 těch nejrelevantnějších #. Pokud byste náhodou zapomněli, Facebook Vám to s výzvou “Když přidáte do příspěvků hashtagy, můžete zlepšit váš dosah” připomene.
Instagram musel jít naproti neustále zvyšujícímu se trendu TikToku a přišel proto s novinkou Reels. Jedná se o nový způsob tvorby krátkých zábavných videí. Reels vytvoříte ve stories a kromě zrychlování a zpomalování konkrétních částí a zvuků z hudební knihovny můžete využívat také AR efekty a vyšperkovat tak vaše videa ještě víc. Výsledek můžete následně zveřejnit jak ve stories, tak ve feedu. Tyto videa stejně jako klasická ve feedu mají svůj prostor v záložce „Prozkoumat“ a svou odlišností vám tak mohou pomoci získat nové publikum.
Facebook rozšířil nástroj pro značkový obsah. Novou možností pro zviditelnění firem a zásah relevantního publika jsou partnerské příspěvky, které je možné nově do skupin na Facebooku přidávat. Označení placeného partnerství bude dostupné ve veřejných skupinách s více než 1 000 členy. Nabízí tak možnost zpeněžení dosahu skupin pro jejich správce a skvělou podporu brandu nebo přímých prodejů.
Již brzy dojde k částečnému propojení Facebooku a Instagramu. Kromě možnosti sdílet obsah najednou na obě platformy bude možné komunikovat napříč platformami. Prozatím je toto cross-platform chatování dostupné jen ve Spojených státech, brzy by se ale této novinky měl dočkat i zbytek světa. Budeme tak mít to nejlepší z obou světů (platforem) se zachováním oblíbených miniher z Messengeru.
Fundraising na Facebooku se setkal s pozitivním ohlasem, a proto se tuto možnost získávání financí na obecně prospěšnou činnost rozhodl přenést i na Instagram. Vybírat prostředky můžete nejen pro firmu, ale také pro přítele či osobní věc. Fundraising mohou v současné době prozatím využívat pouze ve Velké Británii, Irsku a USA. Jestli a kdy budeme moci tuto funkci využívat celosvětově zatím ale není jasné.
A to je pro tentokrát vše. Nezbývá než se těšit na další přídavek!