Novinky z online marketingu Q4/2023

21. 12. 2023 | Pavlína Pospíšilová

V dnešní době, kdy se online svět neustále vyvíjí a mění, je nesmírně důležité držet krok s nejnovějšími trendy v oblasti online marketingu. Pokud podnikáte online, tak víte, že strategie, které fungovaly včera, nemusí být efektivní dnes. V blogu se podíváme na některé nejzajímavější novinky a trendy, které se objevily v posledním období.

Placená Meta bez reklam

Jednou z největších novinek Mety je zavedení placeného Facebooku a Instagramu, aby vyhověla evropským předpisům. Sociální sítě bez reklam nacenila na 9,99 EUR měsíčně ve webovém rozhraní a 12,99 EUR měsíčně v systémech iOS a Android. Uživatelé si však mohou vybrat, jestli je budou dál využívat zdarma s reklamami, nebo budou ochotni zaplatit za konzumaci obsahu bez reklam.

Do 1. 3. 2024 stačí jedno předplatné pro všechny propojené účty v Centru účtů uživatele. Potom bude Meta za každý další profil účtovat dodatečný poplatek ve výši 6 EUR měsíčně ve webovém rozhraní a 8 EUR měsíčně v systémech iOS a Android.

Sociální síť Threads dostupná v EU

Threads není žádnou novinkou. Meta aplikaci spustila už v červenci, kvůli legislativě však nebyla dostupná v EU. Teď už ale Metě nestojí nic v cestě a od 14. 12. 2023 je aplikace dostupná i v ČR. A kdo by ji ještě neznal – Meta Threads je apka zaměřená na krátké textové posty po vzoru X (Twitteru).

Meta & AI

AI vstupuje do spousty našich činností. I nové nástroje využívají generativní umělou inteligenci. Už je možné automaticky tvořit různé varianty textů a dalších popisků s důrazem na výhody produktů, generovat pozadí obrázků (například k produktovým fotkám), nebo přizpůsobovat kreativu různým formátům. Tyto novinky se postupně šíří do Správce reklam a všichni by je měli mít k dispozici do konce roku 2023.

Meta vyvíjí AI chatboty s více než 30 různými osobnostmi. Komunikovat budete moct třeba s Abrahamem Lincolnem nebo se surfařem, který rozdává cestovní rady. Tito chatboti nabídnou podobné funkce jako ChatGPT a budou dostupní přímo v konverzačních vláknech přímých zpráv.

Meta Verified

Meta zavedla ověřovací program Meta Verified poskytující firmám a tvůrcům nespočet výhod. Stačí si zakoupit modrou „fajfku“ a získáte výhody, které přináší:

K výhodám ale bohužel nepatří dříve komunikovaný, slibovaný vyšší dosah. Ten Meta z balíčku Meta Verified bez vysvětlení odebrala.

Současný balíček Meta Verified pro tvůrce stojí 11,99 USD měsíčně za jednu platformu, když ho zakoupíte na webu. Pokud si ho předplatíte v aplikaci, stojí 14,99 USD měsíčně. Zakoupit si ho můžete jak pro Facebook, tak pro Instagram.

Balíček Meta Verified pro firmy bude stát 21,99 USD měsíčně při zakoupení na webu a 27,99 USD měsíčně prostřednictvím mobilní aplikace. U firemních ceníků existuje také kombinovaný balíček za 34,99 USD, kdy dojde k ověření jak Facebooku, tak Instagramu.

Meta se snaží Meta Verified více podpořit, a proto testuje možnosti feedu jen s příspěvky od tvůrců/firem ověřených Meta Verified. Zároveň by mělo být možné si v komentářích vyfiltrovat jen komentáře od členů Meta Verified.

Kampaňové novinky

Meta představila nespočet novinek v rámci nastavování kampaní. U vašich budoucích kampaní je nově možné si automaticky nastavit rozpočet v určitém období – v jednom týdnu v měsíci máte výrazně vyšší rozpočet než ve zbytku měsíce. Tím pádem nebudete muset tyto rozpočtové změny dělat manuálně, ale vše si nastavíte při zakládání kampaně pro daný měsíc skrze alternativní hodnotu rozpočtu.

Také zpřístupňuje inzerentům Reminder Ads. V rámci nich si uživatelé mohou nechat zasílat upozornění na nadcházející událost, kterou reklama inzeruje. Uživatelé pak obdrží tři upozornění z příspěvku na Instagramu. První dorazí den před událostí, druhý 15 minut před začátkem akce a třetí v čase jejího konání. Meta teď navíc usnadní vytváření a zobrazení těchto reklam. Jejich kreativu můžete nahrát do Správce reklam a použít můžete i nové umístění ve Stories.

V neposlední řadě přidala Collections ads do Facebook Reels. Zatím nejsou dostupné všem, ale postupně by se měli v reklamních účtech zobrazovat.

Nově se také mohou z FB a IG reels uživatelé dostat na dopadovou stránku z kampaně pomocí „swipe left“. Jedná se o usnadnění pro uživatele, a zároveň je možné tuto funkci využít v reel kreativě.

Další novinky:

Instagram zavedl nebo testuje spoustu novinek, díky kterým se snaží více podporovat zapojení sledujících. Například zkouší možnost skrytí vašich lajků, brzy na Instagramu zmizí sekce „průvodce“, umožňuje přidat k postu anketu do komentářů nebo sdílet komentář ve stories.