26. 7. 2021 | Pavlína Pospíšilová
Opět vám z LCG přinášíme porci novinek z online marketingu. Dozvíte se, co se připravuje a co vám možná uteklo a nemělo!
Dlouho vymodlená funkce je na dosah ruky, odkazy do Stories brzy budou moci přidávat i uživatelé Instagramu s méně než 10 000 sledujícími. Nebude se jednat o klasický swipe-up, na který jsme zvyklí, odkazy bude možné přidávat pomocí speciální samolepky. Výhodou oproti klasickým linkům ve swipe-upu bude možnost na tyto Stories odpovídat. Instagram tuto samolepku momentálně testuje.
Dlouho očekávaný update je na světě a konečně je možné nastavovat placené kampaně i na reels videa a navýšit tak jejich dosah, který je v rámci organiky velice zajímavý. Reels reklamy budou hodně podobné reklamám ve stories a budou se zobrazovat mezi jednotlivými Reels.
Instagram útočí na TikTok a bude klást větší důraz na videa, která plánuje více zobrazovat v rámci doporučeného obsahu. Tlačit bude především na videa vytvořená účty, které nesledujete. Kromě preference video obsahu se bude i dále zaměřovat na rozvoj možných video formátů – pracovat bude nadále na IGTV a Reels, zároveň bude experimentovat s novou podobou videí.
E-shopy zbystřete! Nově Instagram pracuje na vizuálním vyhledávání produktů. Zatím jsou známé 2 možnosti, jak by tato technologie mohla fungovat a pomáhat obchodníkům přivést nové klienty:
Zatím není jasné, kdy by tato novinka mohla být dostupná, ale je jasné, že se máme na co těšit.
Skvělou informací pro marketéry a tvůrce, kterým čísla nejsou cizí, je tato novinka: možnost sledovat v analytických přehledech data za posledních 60 dnů (doposud bylo možné získat data pouze za posledních 30 dnů). Instagram navíc slibuje, že na konci léta bychom se mohli podívat i do posledních 90 dnů! Tím pádem budeme všechno naše snažení na sociálních sítích schopni lépe vyhodnotit i v rámci dlouhodobého horizontu.
Prozatím lze vypublikovat pouze příspěvky na zeď, ani Stories, ani Reels a IGTV není zatím možné takto vypublikovat. Aktuálně tuto funkci testuje jen vybraný vzorek uživatelů, pokud jste mezi těmito šťastlivci, posty můžete publikovat přes ikonku „+“ v pravém horním rohu ve vaší desktopové verzi Instagramu. Nadále se připravuje možnost publikace IGTV přes desktopovou verzi Instagramu.
Facebook testuje nové funkce ve Stories, kterými chce pomoci firmám a tvůrcům zvyšovat zapojení sledujících, budovat lepší komunitu a generovat nové obchodní příležitosti. V testování jsou funkce jako komentování Stories, kdy komentáře budou v rámci Stories viditelné. Bude také možné vytvářet Stories pouze pro členy klubu nebo schválené skupiny, které mají podpořit exkluzivitu brandu.