19. 11. 2021 | Pavlína Pospíšilová
Máme tu opět dávku novinek z online marketingu. Dozvíte se, co se připravuje a co vám možná uteklo a nemělo!
Nálepka pro vložení odkazu do stories je už dostupná ve všech instagramových profilech!
Na testování odkazů do stories pro úplně všechny jsme upozornili v jednom z předchozích blogů. Aktuálně mají funkci zpřístupněnou už všechny instagramové profily, a tedy i ty, které se nepyšní 10 000 sledujícími. Samolepku s odkazem tak může přidat do svého stories už opravdu každý.
Vlastní nálepka – vyzvi uživatelé Instagramu ke sdílení
Nově je možné v rámci stories nasdílet vlastní nálepku a vyzvat tak své sledující ke sdílení fotografií na dané téma, vytvoří se tím veřejné vlákno ve stories. V rámci tvorby nálepky ji nadepíšete například: „Normální pracovní den“ a sledující vašeho stories následně mohou pod stejnou nálepku vložit svou fotografii a nasdílet ji na svůj profil. Instagram se takto snaží opět zvýšit zapojení uživatelů.
Spoluvytvářejte příspěvky na Instagramu
Instagram spouští Collabs, nový způsob, jak spoluvytvářet příspěvky ve feedu a v reels. Stačí pozvat účet a:
Publikovat příspěvky už můžete na Instagram i z desktopu
Instagram zpřístupnil možnost publikace fotografií a videí (do 1 minuty) i z desktopové verze Instagramu. Správcům tak poskytne centralizovanější způsob správy sociálních profilů. Na publikaci stories, reels a IGTV videí přes desktop si ale budeme muset ještě počkat.
Reels efekty
Fanoušci reels videí jásejte, můžete se totiž těšit na nové hudební efekty, jeden roztančí obraz do rytmu, jeden vám automaticky vygeneruje 3D text skladby vlnící se do rytmu hudby a druhý do rytmu písničky roztančí celý obraz. Instagram tak s více funkcemi a updaty snaží čím dál více dýchat na krk TikToku.
Další novou funkcionalitou v reels je převod textu na řeč a různé hlasové efekty. Váš text si můžete nechat převést na řeč a vybrat si ze 2 možností hlasu. Novým kreativním prvkem jsou hlasové efekty, díky kterým budete moci mluvit jako roboti, obři nebo váš hlas bude znít, jako byste nasávali helium.
Facebook mění odhady dosahu v reklamách
Zatím vám ještě Facebook zobrazuje poměrně konkrétní odhad potenciálního dosahu. Nově bude Facebook zobrazovat „Odhadovanou velikost publika“, která bude širší, než na co jsme zvyklí. Odhad bude tak mnohem obecnější. Jde o způsob, jakým ukazují odhady další digitální platformy. Pokud máte v centru účtu propojený facebookový a instagramový účet, nově vás bude Facebook v rámci odhadů počítat jako 1 účet, pokud účty propojené nemáte bude vás považovat za více účtu. Tato změna může mít významný dopad na výsledky dosahů kampaní.
Hovory se zákazníky v rámci inboxu
Spojit se ve formě audio a video hovoru se zákazníky budete brzy moci přímo ze schránky Business Inbox v Messengeru. Spojení tak bude efektivnější a firmám i uživatelům usnadní práci. Novinka je zatím v testování.
Live Audio Rooms pro firmy
Live Audio Rooms aneb Clubhouse na Facebooku je přístupný vybraným malým a středním podnikům a všem ověřeným účtům. V rámci Live Audio Rooms můžete pořádat živé konverzace na témata, která jsou pro zákazníky důležitá. Do Live Audio Rooms pozvete libovolné posluchače, kteří se zároveň mohou stát řečníky. Je to zajímavá příležitost pro budování značky i povědomí o ní.
Rezervace schůzek pro všechny
Facebook zpřístupňuje všem malým a středním firmám nástroj pro rezervaci schůzek. Ty můžete jednoduše naplánovat přímo na facebookové stránce. Je možné si plánovač synchronizovat s Google kalendářem a řadou dalších rezervačních nástrojů.