22. 3. 2020 | Jana Křivánková
Jsou klienti, pro které je radost psát copy. Buďto díky cílovce, která vám umožní určitou dávku příjemné cynické žoviálnosti, nebo díky suprovýmu produktu, který vás zkrátka baví – kina, divadla, zoo, koťátka apod. Co ale s klientem, který spadá do „vážné“ kategorie, nebo s klientem, který nabízí „vážné“ služby a produkty? Mrkněte na mých 7 tipů, jak udělat i z jejich Facebooku zajímavé čtení.
Jestli chcete být super formální, běžte na LinkedIn, protože na Facebooku se nepracuje. Valná většina každé cílovky se Facebookem brouzdá, aby si odpočinula, zkoukla životy svých přátel, nebo nabrala inspiraci – záleží na individuálních odběrech.
Vyprdněte se na prodejní texty, od toho máte PPC. Už tak na nás reklama pálí ze všech stran. Vyhněte se prodejním hláškám, tvrdým doporučením nebo odříkávání sloganových básniček. Jde to dělat o dost líp, a to dost snadno. Vyhněte se i samotné prodejní kostře sdělení. To, že post napíšete 10x jinak ale vždycky se stejnou prodejní pointou, fakt nepomáhá.
Máme tu několik stálic, kterými nic nezkazíte a pomůžou vám naskočit na tu správnou vlnu:
No a pak je tu pár třešniček, které to posunou dál:
Necucejte si zajímavosti z prstu. Jednak nevíte všechno, jednak je to zbytečně pracný. Úzká spolupráce s Googlem vám poskytne prakticky neomezený zdroj informací, zajímavostí, podnětů a ušetří tunu času! Pořád ale neopomíjejte určitou úroveň odbornosti. Pokud budete šířit neověřené rádoby odborné info, můžete si tím dost bolestně naběhnout.
Tak, máte už pár nových tipů, ale jak řekl strýček Ben, s velkou silou jde i velká zodpovědnost. Co to znamená ve světě kopíka? Moc informací škodí. Čím víc informací budete cpát do postů, tím budou delší a tím míň lidí je bude číst celý.
Ne každý klient si nechá vysvětlit, že bavit lidi funguje líp, než tvrdá snaha o zobchodování. Vyřešte to kulantně a jeden nebo dva posty měsíčně věnujte produktu. Snažte se ale pořád držet toho, že tvrdé obchodní hlášky na Facebooku fungovat nebudou.
Z Facebooku se nezadržitelně stává nekonečná popsaná zeď, aka velká nuda. Zkuste to rozbít hlasovačkami, ptejte se lidí na jejich názory. Jednak tak můžete zjistit super info o názorech vaší cílovky, jednak lidi vybídnete k reakci. Buďte opatrní s výběrem témat hlasování. Ptát se, jestli mají rádi červenou nebo bílou nemá smysl, to nikoho nezajímá. Ptát se, zda jsou pro nebo proti potratům vám z Facebooku udělá bojiště, a to fakt nechcete. Zkuste vybalancovat téma, které bude lidi bavit a mít na něj různý názor neudělá z vašich fanoušků dva nesvářené tábory.
A tady bacha, jen reakce fanoušků nestačí, bavte se s nimi o jejich názorech, reagujte na jejich komentáře. Dejte jim vědět, že tam jste, a že jste člověk, ne robot. Nebojte se být vtipní a přátelští.
Zajímá vás, jak to vypadá v praxi? Mrkněte na FB profil doplňku stravy Supradyn, kde se snažíme přesně tyhle pravidla držet 😊.