31. 7. 2024 | Lucie Zadražilová
Chcete si ušetřit spoustu času, peněz a vrásek? Vyhněte se těmhle základním online “fó pá”. Začněte v digitálním světě konečně zářit. ✨
Do každého textu se toho snažíte dát co nejvíc v domnění, že si to snad někdy někdo přečte celé. Omyl. Školní slohy z češtiny už máte za sebou. Na sociálních sítích k tomu musíte přistupovat trošku jinak. Musíte jít hned k věci a nevylévat si srdíčko u každého příspěvku. Důvod je jednoduchý a znáte to určitě sami – scrollujete, lajkujete a mnohdy ani nevnímáte. Stěží zaznamenáte první větu, natož abyste četli dlouhé odstavce prázdných slov.
🧠 Co si zapamatovat: U textu vždycky rozhoduje první věta.
Postujete každý den XY příspěvků, Stories a Reels? Super, ale má každý z nich co (emoci, informaci, myšlenku, nápad) předat vašim sledujícím? Dělejte to s jistotou, že máte vizuálně i obsahově atraktivní content. Jednou z výhod je i účinnost ve hře algoritmů, která ve feedech lidí upřednostňuje hodnotný obsah.
🧠 Co si zapamatovat: I jeden post s kvalitním sdělením může mít větší dopad než tucet průměrných.
Míra zapojení vám říká, jak dobře váš obsah u fanoušků rezonuje. Nemělo by vám jít jenom o počet sledujících a lajky, ale taky o komentáře, uložení a sdílení. Mimo kvalitní obsah je tedy důležité vytvářet prostor pro interakci. Ta totiž představuje pevný most k úspěšnému budování značky a vytváření komunity. Přesně k tomu sociální sítě slouží. Nejsou jednostranným médiem, ale platformou pro dialog.
🧠 Co si zapamatovat: Ptejte se, reagujte, zajímejte se o vaše sledující.
I když máte kvalitní obsah, jeho viditelnost je pořád omezená. Sázet čistě na organiku může znamenat, že se vaše příspěvky ztratí v záplavě těch konkurenčních. Investice do placených kampaní a propagace postů vám umožní cíleně oslovit nové segmenty publika. Ale neznamená to, že organický dosah je k ničemu. Naopak! Jeho kombinace s placenou propagací je efektivní. Přirozené získávání engagementu podpoříte reklamou, abyste dosáhli na co nejširší okruh relevantních lidí.
🧠 Co si pamatovat: Kombinací organického a placeného obsahu maximalizujete svůj dosah na sítích.
Zájem u většiny uživatelů rychle upadá, takže dlouhé bijáky přenechte kinům. Když se vám nepodaří vzbudit zájem v prvních 3 sekundách, vaše Reels upadnou do temnoty zapomnění. Musíte si uvědomit, že rivalita o pozornost diváků je vysoká. Nebudou ztrácet čas u nudných videí s délkou přes 90 sekund. Taková spíš škodí výkonu vašeho profilu. To potvrzuje sám Instagram.
🧠 Co si zapamatovat: Videa by měla být krátká, kreativní, zábavná a s jasným sdělením.
Nesvést se na vlně popularity virálních trendů by byla věčná škoda. Vaše poselství předáte lidem naprosto přirozeně, bez námahy a prakticky zadarmo (pokud si na to někoho nenajmete) a ještě ke všemu vtipnou formou. Je to win-win situace pro všechny.
Na druhou stranu, když se vaše strategie točí čistě okolo trendů, může to poškodit vaši autenticitu a působit až zoufale. Kreativně se na nich dá vyřádit, ale postrádají originalitu. Navíc se mění bleskovou rychlostí, a tak se váš obsah stává brzo zastaralým.
🧠 Co si zapamatovat: Najděte rovnováhu – využívejte trendy strategicky a přizpůsobujte je vašemu brandu.
Přece chcete zákazníkům usnadnit cestu na vaše sociální sítě. Co je pro ně jednodušší, než se přes webové stránky prokliknout třeba na Instagram a dát Sledovat? Můžete jim rovnou ukázat, kdo skutečně jste. Spotřebitelé nehledají naleštěný obal bez smysluplného obsahu. Chtějí dát své peníze značkám, které jsou důvěryhodné a transparentní.
Pro mnohé je to doslova rozhodující faktor – kdo není na sítích, jako by nebyl. A v některých případech tak můžete vylepšit vaši pozici ve vyhledávání.
🧠 Co si zapamatovat: Snadný přístup na vaše sociální sítě podporuje viditelnost, zapojení, návštěvnost i věrohodnost.
Dneska máte chuť hodit fotku do zeleného templatu, zítra to bude fialová, ale v logu máte žlutou. Různé styly, fonty a barvy vypadají neprofesionálně a hlavně chaoticky. Sjednocená vizuální identita napříč všemi oblastmi je zásadní pro okamžitou rozpoznatelnost. Lidem bude na první dobrou jasné, že jde o vás.
🧠 Co si zapamatovat: Stanovte si jednotné vizuální prvky, používejte šablony a držte se stejných filtrů.
Jestli jste se aspoň v jednom bodě našli, my vám pomůžeme to napravit. Stejně jako jsme pomohli jiným klientům.