8 začátečnických chyb v onlinu

31. 7. 2024 | Lucie Zadražilová

Chcete si ušetřit spoustu času, peněz a vrásek? Vyhněte se těmhle základním online “fó pá”. Začněte v digitálním světě konečně zářit. ✨

1. Píšete omáčku okolo

Do každého textu se toho snažíte dát co nejvíc v domnění, že si to snad někdy někdo přečte celé. Omyl. Školní slohy z češtiny už máte za sebou. Na sociálních sítích k tomu musíte přistupovat trošku jinak. Musíte jít hned k věci a nevylévat si srdíčko u každého příspěvku. Důvod je jednoduchý a znáte to určitě sami – scrollujete, lajkujete a mnohdy ani nevnímáte. Stěží zaznamenáte první větu, natož abyste četli dlouhé odstavce prázdných slov.

🧠 Co si zapamatovat: U textu vždycky rozhoduje první věta.

2. Soustředíte se na kvantitu, ne na kvalitu

Postujete každý den XY příspěvků, Stories a Reels? Super, ale má každý z nich co (emoci, informaci, myšlenku, nápad) předat vašim sledujícím? Dělejte to s jistotou, že máte vizuálně i obsahově atraktivní content. Jednou z výhod je i účinnost ve hře algoritmů, která ve feedech lidí upřednostňuje hodnotný obsah.

🧠 Co si zapamatovat: I jeden post s kvalitním sdělením může mít větší dopad než tucet průměrných.

3️. Zapomínáte na engagement

Míra zapojení vám říká, jak dobře váš obsah u fanoušků rezonuje. Nemělo by vám jít jenom o počet sledujících a lajky, ale taky o komentáře, uložení a sdílení. Mimo kvalitní obsah je tedy důležité vytvářet prostor pro interakci. Ta totiž představuje pevný most k úspěšnému budování značky a vytváření komunity. Přesně k tomu sociální sítě slouží. Nejsou jednostranným médiem, ale platformou pro dialog.

🧠 Co si zapamatovat: Ptejte se, reagujte, zajímejte se o vaše sledující.

4️. Spoléháte se jenom na organický dosah

I když máte kvalitní obsah, jeho viditelnost je pořád omezená. Sázet čistě na organiku může znamenat, že se vaše příspěvky ztratí v záplavě těch konkurenčních. Investice do placených kampaní a propagace postů vám umožní cíleně oslovit nové segmenty publika. Ale neznamená to, že organický dosah je k ničemu. Naopak! Jeho kombinace s placenou propagací je efektivní. Přirozené získávání engagementu podpoříte reklamou, abyste dosáhli na co nejširší okruh relevantních lidí.

🧠 Co si pamatovat: Kombinací organického a placeného obsahu maximalizujete svůj dosah na sítích.

5️. Natáčíte videa dokumentárního typu

Zájem u většiny uživatelů rychle upadá, takže dlouhé bijáky přenechte kinům. Když se vám nepodaří vzbudit zájem v prvních 3 sekundách, vaše Reels upadnou do temnoty zapomnění. Musíte si uvědomit, že rivalita o pozornost diváků je vysoká. Nebudou ztrácet čas u nudných videí s délkou přes 90 sekund. Taková spíš škodí výkonu vašeho profilu. To potvrzuje sám Instagram.

🧠 Co si zapamatovat: Videa by měla být krátká, kreativní, zábavná a s jasným sdělením.

6️. Nepoužíváte trendy, nebo je používáte až moc

Nesvést se na vlně popularity virálních trendů by byla věčná škoda. Vaše poselství předáte lidem naprosto přirozeně, bez námahy a prakticky zadarmo (pokud si na to někoho nenajmete) a ještě ke všemu vtipnou formou. Je to win-win situace pro všechny.

Na druhou stranu, když se vaše strategie točí čistě okolo trendů, může to poškodit vaši autenticitu a působit až zoufale. Kreativně se na nich dá vyřádit, ale postrádají originalitu. Navíc se mění bleskovou rychlostí, a tak se váš obsah stává brzo zastaralým.

🧠 Co si zapamatovat: Najděte rovnováhu – využívejte trendy strategicky a přizpůsobujte je vašemu brandu.

7️. Na webu neodkazujete na socky

Přece chcete zákazníkům usnadnit cestu na vaše sociální sítě. Co je pro ně jednodušší, než se přes webové stránky prokliknout třeba na Instagram a dát Sledovat? Můžete jim rovnou ukázat, kdo skutečně jste. Spotřebitelé nehledají naleštěný obal bez smysluplného obsahu. Chtějí dát své peníze značkám, které jsou důvěryhodné a transparentní.

Pro mnohé je to doslova rozhodující faktor – kdo není na sítích, jako by nebyl. A v některých případech tak můžete vylepšit vaši pozici ve vyhledávání.

🧠 Co si zapamatovat: Snadný přístup na vaše sociální sítě podporuje viditelnost, zapojení, návštěvnost i věrohodnost.

8️. U vizuálu jedete strategii: každý pes jiná ves

Dneska máte chuť hodit fotku do zeleného templatu, zítra to bude fialová, ale v logu máte žlutou. Různé styly, fonty a barvy vypadají neprofesionálně a hlavně chaoticky. Sjednocená vizuální identita napříč všemi oblastmi je zásadní pro okamžitou rozpoznatelnost. Lidem bude na první dobrou jasné, že jde o vás.

🧠 Co si zapamatovat: Stanovte si jednotné vizuální prvky, používejte šablony a držte se stejných filtrů.

Jestli jste se aspoň v jednom bodě našli, my vám pomůžeme to napravit. Stejně jako jsme pomohli jiným klientům.