Oxford sešity
Oxford sešity

Oxford sešity

Oxford sešity

Klient: Václav Čížek s.r.o.
Obor: Distribuce psacích a kancelářských potřeb
Služby: Marketing na sociálních sítích, Performance a brand kampaně, Tvorba grafických materiálů a videí
Období spolupráce: červenec 2022 – současnost

Název kampaně:

Nárůst hodnoty prodejů o 12 % skrze inovativní aktivaci

ZADÁNÍ

Společnost Václav Čížek s.r.o. se zabývá výhradním dovozem a distribucí vybraných značek psacích a kancelářských potřeb. Zastupuje značky jako Sheaffer, Filofax, Pilot, Oxford, Bantex, Linex a zásobuje nezávislá papírnictví, velkoobchody, katalogové firmy i mezinárodní řetězce na českém a slovenském trhu.

Značka Oxford nabízí širokou škálu produktů, které se primárně orientují na dva stěžejní segmenty: škola a kancelář. Oxford sešity jsou známé vysokou kvalitou a stylovým designem a jsou dostupné v několika variantách a barevných provedeních.

Spuštění kampaní a komunikace pro značku Oxford se cílí na období července až září, tedy před začátkem nového školního roku. Pro rok 2023 bylo záměrem vyjít z úspěšné strategie z předešlého roku, soustředit se primárně na product awareness, zapojit nové formáty a připravit nové kreativy. Přitom dosáhnout minimálně stejných tržeb jako v roce 2022, i přes vyšší cenu sešitů.

VÝZVA

Největší výzvou byla správná komunikace ceny sešitů, která se proti předchozímu roku navýšila. Oxford sešity nepatří mezi nejlevnější, proto bylo velmi důležité zaměřit se na komunikaci přidaných hodnot produktu – vysoká kvalita materiálů a zpracování, vyšší gramáž papíru, moderní a stylový design sešitů a další.

Další výzvou bylo zapojení nových kampaní a formátů, které u značky ještě nebyly vyzkoušené. To vyžadovalo správné nastavení cílových skupin, rozpočtů a dalších technických parametrů kampaní.

Náročné bylo také správné rozdělení komunikace na dvě cílové skupiny – matky a děti.

Oxford sešity

ZPRACOVÁNÍ

Nejdůležitějším bodem při přípravě kampaní pro Oxford sešity byla tvorba vlastních grafických podkladů pro reklamy a sociální sítě. Sešity jsme nafotili a také jsme připravili stop-motion video pro několik formátů reklam. Tyto podklady pak byly hlavním zdrojem materiálů pro všechny kampaně na Google, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, DV360 a Digital Turbine.

Komunikaci jsme rozdělili na dvě cílové skupiny – matky ve věku 30 až 45 let a děti do 16 let. Pro obě cílové skupiny jsme vytvořili vlastní kampaně a příspěvky na sociální sítě, ve kterých jsme komunikovali výhody Oxford sešitů.

Přes Google Ads a Sklik jsme spustili kampaně ve vyhledávací síti a remarketing v obsahové síti. Display kampaně pro velké plochy a visibilitu běžely přes DV360, kde jsme se zaměřili na weby pro ženy.

Oxford sešity
Oxford sešity
Oxford sešity

Na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok běžely kampaně skrze video/Reels i Stories formáty a PPC kampaně na podporu příspěvků. Video kampaně byly připravené také pro platformu YouTube.

Největší novinkou, oproti roku 2022, bylo využití digitální endkarty přes Digital Turbine. Jedná se o interaktivní formát reklamy s velmi vysokou zhlédnutelností, zobrazující se primárně v casual mobilních hrách.

V loňském roce se mimo jiné nadmíru osvědčil koncept stop-motion videa, proto jsme ho vytvořili i pro rok 2023. Hlavním smyslem bylo odkomunikování vysoké kvality a výdrže sešitů vůči fyzickému poškození nebo polití vodou a také vyšší gramáž papíru zabraňující propsání. Video jsme připravili ve formátu pro YouTube, Metu, TikTok, digitální endkartu a citylighty.

VÝSLEDKY

Pomocí správně nastavené strategie byly všechny sledované KPIs pro zobrazení, dosah a prokliky splněné přes plán. Celkově kampaně získaly kombinovaně přes 11 milionů zobrazení a měly dosah na víc než 2 miliony lidí.

Během necelých tří měsíců, kdy kampaně běžely, jsme získali 50 tisíc návštěv na webu a přes 3,5 tisíce vložení zboží do košíku. I díky tomu se podařilo naplnit hlavní cíl – za období leden až listopad 2023 byl nárůst + 12 % v hodnotě oproti stejnému období minulého roku.

Mimoto měly výsledky kampaní vliv na zvýšení povědomí o značce a nárůst vyhledávání značky v čase. V porovnání s předchozím úspěšným rokem se vyhledávání navýšilo o desítky procent. A lehký nárůst je patrný také v období mezi kampaněmi.

Pro spolupráci s agenturou LCG New Media jsme se rozhodli v roce 2022, kdy jsme chtěli změnit způsob komunikace značky Oxford, konkrétně školních sešitů. Chtěli jsme se více zaměřit na to hlavní a podstatné a přenést toto sdělení jak dětem a studentům, tak i rodičům, kteří velmi často sešity kupují. Již na první dobrou vystihli přesně to, co byl náš cíl. A výsledky se dostavily. I proto bylo jasné, že spolupráce bude pokračovat i v roce 2023, kdy jsme na základě zkušeností a poznatků z předchozího roku kampaň posunuli zase dále. Spolupráce s LCG je vždy perfektní, systematická a rychlá.

Václav Čížek,
ředitel společnosti Václav Čížek s.r.o.