10. 2. 2023 | Tereza Pachl
V dynamickém prostředí PPC světa jsme už dávno zapomněli, že nějaké rozšířené textové reklamy ve vyhledávání v Google Ads někdy existovaly. I v případě, že přebíráme klienta z péče freelancera nebo jiné agentury, vidíme, jak je stále náročné vymyslet 15 nadpisů a 4 popisky. My v LCG New Media používáme taháček, co nám pomáhá psát RSA a RLSA kampaně svižně a efektivně.
Nadpis – dynamické klíčové slovo
30 i více klíčových slov v jedné sestavě nemusíme nacpat do patnácti řádků, stačí použít dynamicky proměnný řádek ❴Keyword:Naše klíčové slovo❵. Řádek zopakuje klíčové slovo zadané zákazníkem. Inzerát se tak pro něj stává atraktivnějším, protože zmiňujeme přesně to, co hledal. Google nabízí další proměnné řádky, jako je odpočítávání času, např. omezené slevové akce nebo lokalitu, např. když máte pobočky ve více městech.
Nadpis – klíčové slovo
Důležité nebo více vyhledávané klíčové slovo zopakujte ještě jednou přesně v tom změní, v jakém chcete, aby ho lidé zaznamenali.
Nadpis – brand
Jeden řádek věnujte názvu svému brandu.
Nadpis – brand / slogan
Na dalším řádku brand rozveďte nebo přidejte svůj slogan.
Nadpis – lokalita
Odkud jste zaujme lokální klientelu a zvýší důvěryhodnost.
Nadpis – doprava
Máte sídlo na Smíchově, kde je nemožné zaparkovat, napište svým zákazníkům, že máte parkoviště, nebo se nacházíte 100 m od metra.
Nadpis – konkurenční výhoda
Napište, v čem jste lepší než konkurence.
Nadpis – konkurenční výhoda
Napište to ještě jednou!
Nadpis – sociální důraz
Jak můžete lidem ulehčit život, jak se u vás budou cítit, nebo jakou přidanou hodnotu produkt po zakoupení přinese?
Nadpis – nabídka služeb
Napište zákazníkům, co jim můžete nabídnout. Ať už rozvoz ve vaší lokalitě, dopravu zdarma nebo luxus soukromé kliniky.
Nadpis – averze ke ztrátě
Vzbuďte dojem, že nic není napořád. Poslední volné termíny i limitovaná edice vyvolají rychlý must have.
Nadpis – aktuálnost
Co se u vás zrovna děje? Máte posezónní výprodej nebo novou kolekci?
Nadpis – důvěryhodný signál
Neskrývejte v podkategorii certifikáty, vyhrané soutěže a buďte na ně pyšní.
Nadpis – výzva k akci
Řekněte svým zákazníkům, co mají udělat po přechodu na web – nakoupit, registrovat, zavolat.
Nadpis – číslo
Používejte čísla! Cena od 200 Kč, 2. největší klinika v Praze nebo 100% spokojenost.
Popisek – brand
Využijte více prostoru na sdělení, kdo jste, odkud a proč tu jste.
Popisek – produkt / nabídka služeb
Popište, co nabízíte, nebo v čem je váš produkt výjimečný. Můžete také doplnit CTA – Nakupte, Vyzkoušejte nebo Objednejte se.
Popisek – emotivní / sociální důraz
Popište více 9. nadpis.
Popisek – cokoliv dalšího :-)
Máte ještě co světu říct? Využijte na to poslední řádek.
Tento systém má i svou výhodu při následné optimalizaci. Když potřebujeme upravit sdělení nebo nám Google ukáže nízké hodnocení některých z nadpisů nebo popisků, nemusíme v chaosu každé jednotlivé kampaně hledat daný řádek, ale víme, že tuto informaci máme na třetím řádku nebo někde ke konci.
Zároveň nesmíme zapomínat na koho a v jaké fázi marketingové trychtýře cílíme. Brandové a obecné texty budeme psát pro zákazníka, který nás nezná a cílíme pouze na jeho zájmy nebo demografii ve fázi SEE. Více prodejních argumentů zapojíme do RLSA kampaní s cílením na remarketingové publikum bez konverze. Stálým zákazníkům, kteří nás již znají, dáme najevo svou přívětivost, naše novinky nebo akce.
Náš TIP: Napsali jste bez pochyby ty nejlepší texty? Vraťte se po čase do statistik a přečtěte si hodnocení Google k jednotlivým řádkům. Testujte zapinování řádků a nadpisy s nízkým hodnocením obměňovat.