17. 6. 2022 | Barbora Seifertová
Na vztazích je potřeba pracovat a ty online nejsou výjimkou. Tady je našich 5 tipů, co na firemních sockách dělat, abyste sledujícím stáli za jejich čas i peníze.
Víte, ke komu mluvíte? Každá značka cílí na určitou skupinu. Která je ta vaše? Definujte si svůj vlastní okruh ideálních zákazníků a podle toho volte konzistentní komunikaci. Budete vykat, nebo tykat? Spisovně, nebo hovorově? Formálně, nebo odlehčeně? Hodně smajlíků, nebo spíš žádné? A co speciální pozdrav a rozloučení? Tohle všechno si předem ujasněte a určitě i sepište do manuálu. Ať neulítnete.
Sledující jsou vaši potenciální zákazníci. Nabídka je obrovská a značky se musí otáčet, aby si naklonily zákazníkovu přízeň. Minimum, co můžete udělat, je být slušní a zdvořilí. A vůbec to není o škrobených výrazech. Buďte milí, lidští a vyjadřujte pochopení. Zvlášť v situacích, kdy se setkáte s jiným názorem nebo kritikou. Obloukem se vyhněte pasivní agresivitě! Pamatujte, že všechny vaše reakce jsou vidět.
Odpovídejte na co možná nejvíc komentářů a zpráv. Jestli je nad vaše síly odpovědět na všechny (někdy to ani nemá význam a stačí lajk), upřednostněte ty s otázkou a zpětnou vazbou. Oceňte, že si někdo dal práci a věnoval vám svoji pozornost. Zapomeňte na automatické zprávy a překopírovávání. Reagujte autenticky, se zájmem a snažte se předat nějakou hodnotu. Jestli to zapadá do vašeho stylu komunikace, oslovujte pisatele jménem.
Dejte sledujícím možnost vyjádřit svůj názor. Ptejte se, jak jsou s produktem spokojení, co říkají na nový design, v jakých situacích jim produkt pomáhá nebo jak by ho ještě vylepšili. Otázky formulujte stručně a jednoznačně, aby odpověď na ně nevyžadovala dlouhé přemýšlení.
Buďte odborníkem na předmět svého podnikání. Dostatek informací o tématu a ochota je sdílet je základ. Nebojte se podělit – čím větší transparentnost, tím větší důvěru si získáte. Odlište se od řadových, nicneříkajících brandů. Vaše sociální sítě musí být místem, kam si sledující přijdou pro relevantní radu a inspiraci.
Tohle všechno se dá shrnout pod pojem “community management”. Chcete se dozvědět víc nebo tuhle část budování brandu převelet na odborníky? Ozvěte se nám!