13. 10. 2021 | Petr Koubek
Sami jste to před pár dny viděli. Sociální sítě nejsou nezničitelné a mají svoje výpadky. Klasický web je větší jistota - a když náhodou spadne on, tak budete mít pořád sociální sítě - snad nespadne obojí najednou.
Dovolat se svých práv na Facebooku, Instagramu, ale třeba i YouTube je dost složitá záležitost. Ani nemusíte provokovat, stačí drobné nedorozumění a váš léta budovaný kanál může nadobro zmizet. A s ním veškerá prezentace vaší firmy nebo značky.
Profily na sociálních sítích vám prostě nepatří. Webovky ano.
Poskytovatelé webovek taky většinou nejsou tak obrovské korporáty a dá se s nimi mnohem líp dohodnout. Velmi často také mají podporu přímo v Čechách a v češtině.
Sociální sítě čím dál víc utahují šrouby toho, co můžete a nemůžete zveřejňovat. Už teď mají problémy prodejci čehokoliv spojeného se zdravím, duševní pohodou nebo byť jen trochu odhalující holou kůži. A nikdy nevíte, kam půjde utahování dál.
Minimálně mají všechny sítě jasně dané formátu médií, které můžete zveřejňovat.
Na svém vlastním webu si můžete dělat úplně cokoliv se vám zachce. A v jakémkoliv formátu.
Skoro každý si vás dneska proklepne na Googlu. Vlastní webovky vypadají mnohem víc profi než facebooková stránka a navíc potvrdí potencionálnímu zákazníkovi, že to myslíte úplně vážně.
Navíc si o vás snadno najde všechny důležité informace a kontakty na jednom místě. Pokud je bude muset dlouze lovit na vašem instagramu, tak velmi rychle ztratí trpělivost a vy jeho důvěru.
Pokud se navíc aspoň trochu pověnujete klíčovým slovům aka SEO a optimalizaci, tak máte před konkurencí rozhodně náskok.
Ano, na Facebooku nebo Flér něco jako eshop mít sice můžete, ale na svém webu ho můžete mít přesně tak, jak chcete.
Navíc pokud budete chtít spolupracovat třeba s inzerenty, tak to bez webu určitě nepůjde.