5 důvodů, proč používat motion grafiku na sociálních sítích

9. 8. 2021 | Markéta Lasotová

Bez videoobsahu se v dnešní době na sociálních sítích neobejdete. Jaký typ videa ale zvolit, když nedisponujete vlastním filmovým štábem? Vsaďte na motion grafiku. Máme pro vás hned 5 důvodů, proč byste jí měli dát šanci.

Motion grafika vs. animace

Než se pustíme do výhod, které vám může motion grafika přinést, ujasníme si trochu pojmy.

Motion grafika je v podstatě rozpohybovaný grafický design. Takže využívá obrázky, abstraktní grafické prvky, text i fotky. Primárně je zaměřená na jednoduché předání informací zajímavější formou. Animace se oproti tomu víc soustředí na příběh, postavy a prostředí. Většina animovaných videí je tak delších s komplexnějším poselstvím. Motion grafiky jsou naopak rychlé a stručné.

  1. Působí na naše emoce

    Motion grafika dokáže kromě zaujetí naší pozornosti postihnout i naše emoce. Díky ní totiž dokážeme jednodušeji komunikovat náladu a atmosféru ve vizuálu. Zvlášť v kombinaci s vhodnou zvukovou stopou. To, jaké použijeme v motion grafice barvy, jak pomalé nebo rychlé je tempo a změny mezi jednotlivými snímky určuje, jestli vyvoláme u sledujících spíš pozitivní nebo negativní emoce.

  2. Koncentrace informací pro snadnější porozumění

    Komunikace na vizuální bázi je pro lidi z hlediska zpracování informací mnohem jednodušší a efektivnější. Podle studií dokáže lidský mozek zpracovat vizuální informaci už za míň než 13 milisekund. Proto se motion grafiky skvěle hodí pro vysvětlování konceptů, procesů výroby a fungování, vizualizaci dat nebo krátké tutoriály.

  3. Pasivní příjem informací

    Z různých průzkumů v posledních letech vyplývá, že lidé mnohem raději něco sledují, než čtou. Zvlášť při konzumaci obsahu na sociálních médiích většina lidí ráda „vypne hlavu“ a jen tak brouzdá a jede na autopilota. Proto když potřebujete divákovi předat obsáhlejší informaci, je nejlepší udělat to prostřednictvím motion grafiky, která tak pro něj bude snadněji zpracovatelná.

  4. Recyklace a dlouhodobé využití

    Díky tomu, že většina sociálních sítí už dneska podporuje videa ve velkém, můžete jednu motion grafiku pohodlně použít napříč různými sítěmi. Většinou stačí upravit délku a rozměr a máte vystaráno. Hotovou motion grafiku můžete využít i do prezentací, e-booků nebo z ní vyrobit infografiku a použít ji i mimo online svět. Navíc pokud jde o explainer video nebo tutoriál, pak je možné takovou motion grafiku používat i delší dobu a vracet se k ní.

  5. Pomáhají budování značky

    V neposlední řadě jsou motion grafiky skvělý způsob, jak podpořit povědomí o vaší značce. Narozdíl od hraného videa totiž do motion grafiky snáz vtisknete rukopis vaší firmy. Ať už pomocí barev, stylu grafiky, fontu nebo hudby. Zkrátka je vhodné být i při vytváření motion grafik konzistentní a držet se jednotného stylu v souladu s vaší brand identitou.

Motion grafiky jsou tedy skvělý nástroj, jak podpořit vaše působení na sociálních sítích. Jsou poměrně snadné na výrobu a můžou vám přinést skvělé výsledky. Už jste je někdy použili? Jakých jste dosáhli výsledků? A pokud jste je ještě nezařadili do svojí marketingové strategie, tak proč? Napište nám o svých zkušenostech s motion grafikou na náš Facebook.