31. 3. 2018 | Petr Koubek
Jak nastavit tón komunikace, aby seděl k vaší značce, jsme si řekli tady. Jak vytvářet posty tak, aby si je někdo přečetl, jsme rozepsali sem a sem. Teď už zbývá vymyslet, o čem vlastně na stránce mluvit.
Přemýšlejte o každém postu jako o miniaturní kampani. O čem chcete mluvit a komu to říkáte? Co po dotyčném chcete? Tohle jsou tři základní otázky, které si u každého postu zodpovězte.
Musíte rychle zachytit pozornost zákazníka a jasně ji nasměrovat tam, kam chcete. Má komentovat pod post? Má nakoupit ve vašem eshopu? Má si přečíst nový recept? Pokud to nepochopí na první pohled, dál váš post zkoumat nebude.
Vtipy vám možná přinesou spousta interakci, ale často žádné reálné výsledky. Fotku mimina spícího na záchodě vám možná olajkuje pár desítek lidí, ale říká to něco o vaší značce? (Pokud prodáváte mimina nebo záchody, tak asi ano.) Člověk se sice zasměje, olajkuje, ale často si vůbec nevšimne, kdo ten obrázek postoval.
Pokud k vaší značce sedí humor, nebojte se vtipkovat, ale vždycky přemýšlejte nad bodem 1:
Co tento post říká o vaší značce a co s ním chcete dosáhnout?
Stejně tak soutěže vypadají jako jednoduchá cesta, jak nahnat interakce a fanoušky. Internet je ale plný notorický soutěžičů a často vám tak v důsledku nepřinesou vůbec nic.
Vždycky se soutěž pokuste nastavit tak, aby něco říkala o vaší značce, nebo ji nějakým způsobem zviditelnila. Potřebujete být víc vidět? Chcete zákazníky upozornit na složení vašeho produktu? Chcete je seznámit s vaší historií? Podle vašich požadavků pak nastavte systém soutěže.
Dva posty denně vám nemusí přinést víc, než jeden post týdně. Sociální sítě a tím i pozornost uživatelů jsou zahlcené reklamou. Proto je často užitečnější vyrobit jeden post, který ale bude skvěle vypadat, bude výborně promyšlený a bude plnit přesně to, co potřebujete.
Nechcete svoje potenciální zákazníky zahltit nesmysly. Stačí, když je zasáhnete jednou, ale zato přesně tak jak potřebujete.
Obrázek, typografický post, video, GIF, hlasování, 3D post nebo třeba blog? Sledujte, jaké druhy postů a reklam jde zrovna použít. Zkoušejte je a sledujte, co dělají s vašimi fanoušky.
Vždycky ale na první místě uvažujte: Co by mohl říct o vaší značce a co jeho pomocí chcete dosáhnout?