10. 4. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert
V minulých týdnech proběhla v Londýně jedna z největších akcí, kde agentury a značky prezentují své nejnovější případovky (case studies) z oblasti reklam na internetu a sociálních sítí – Ad Week Europe 2015. Všechny přednášky a workshopy měly za cíl informovat o tom, jaký obsah funguje, kam se vyvíjí sociální sítě a na co by si společnosti měly dát pozor. Facebook u této příležitosti sestavil 5 trendů (témat), které nejvíce rezonovaly těmito přednáškami. Tady pro vás máme shrnutí jednotlivých trendů, které se v reklamě objevují:
Několik speakerů se shodlo, že rozvoj mobilních telefonů předběhl adaptaci společností na tento nový trend. Společnosti a značky nestíhají rychle reagovat na změnu ve společnosti – tedy přechod z desktopů na mobily. Na druhou stranu je to ale obrovské pole působnosti co se týče kreativity, tak i možnosti komunikace s uživateli. Právě mobilní telefon je vnímán jako osobnější prostor a tudíž dává možnost firmám cílit více personalizovaný obsah.
Pokud chcete uspět v záplavě zpráv a informací, které se na vás na Facebooku řítí, je důležité, aby vaše značka měla příběh a zobrazovali jste pro fanoušky obsah, který dává smysl. Uživatele sociálních sítí nezajímají průměrné nebo běžné příspěvky. Snažte se být zajímaví, riskujte a běžte za hranu. Může se vám to odvděčit v podobě velkého zásahu.
Facebook a sociální média daly hlas těm, kdo dříve neměli možnost se vyjádřit. Díky sociálním platformám se tak mohou naplno vyjádřit minoritní skupiny nebo naplno prosadit skvělé vynálezy a myšlenky. Mezi velkými adaptéry nových technologií jsou právě i ženy, které zásadně mění např. nakupující procesy. Právě ženy a příběhy dominují kampaním napříč společností.
Dny, kdy se komunikovalo primárně texty, jsou ty tam. Poslední statistiky ukazují, že uživatelé sociálních sítí hltají videa a fotografie. Tímto směrem se posunuly i kampaně a komunikace značek. Stejně tak i můžeme sledovat změnu v komunikaci mezi lidmi. Díky rozvoji nových technologií a smartphonů nyní více komunikují vizuálně než textově. Jen na Facebooku lidé přehrají denně více jak 3 miliardy videí!
Pozice reklamy ve společnosti se zásadně mění. Statistiky sentimentů, které byly monitorovány mezi roky 1994 a 2014 ukazují, že lidé začali vnímat značku pozitivně díky příchodu obsahového marketingu a možnosti větší interakce se značkou. Klasická přímá reklama tak bude postupně ustupovat. Čím více dokáží přitáhnout značky nové publikum kreativní a netradiční cestou, tím více si ji oblíbí a budou s ní chtít komunikovat.