14. 1. 2018 | Tomáš Boleslav
Na internetu naleznete desítky různých článků s předpověďmi trendů v digitálním marketingu pro rok 2018. My jsme se na to podívali z opačného konce a pokusili jsme se odhadnout, které marketingové trendy letošní rok upadnou v zapomnění.
E-booky stále budou používaným marketingovým nástrojem, který nikdy zcela nevymizí. Předávání informací se především díky sociálním sítím ale stále zrychluje, proto firmy budou hledat jiné způsoby, jak zákazníky přesvědčit o své odbornosti.
Pokud chcete v dnešní době vydat e-book, musí být krátký a srozumitelný. Sáhodlouhým online bichlým už zvoní umíráček.
Už nějaký rok víme, že Facebook uměle omezuje dosah organických příspěvků. Zatímco reach u malých stránek se stovkami až tisíci fanoušky se pohybuje mezi 15-20%, u větších stránek s počtem fanoušků v řádech statisíců je jen kolem 5%.
Tento trend klesajícího organického dosahu bude podle nás pokračovat i nadále.
Dlouhé články na blogu nejsou dnes jediným způsobem optimalizace obsahu. Pokud budete chtít být úspěšní ve vyhledávačích také v roce 2018, musíte do optimalizace zapojit i novější formy obsahu. Obrázkům a především videím musí být věnována stejná péče jako textům.
V době, kdy rychle roste podíl hlasového vyhledávání, by byla SEO strategie založená pouze na optimalizaci textu hodně krátkozraká.
Pro dobu, kdy ještě na mnoha počítačích fungovalo internetové připojení s vytáčením, byly typické krátké, popisné a vágní články.
Doba se ale změnila. Dnešní internetové publikum je zhýčkané množstvím informací, které se na něj valí ze všech stran. Pokud váš článek na první pohled čtenáře nezaujme, nezůstanou na vaší stránce déle než několik vteřin. Před psaním každého článku si proto v prvé řadě uvědomte, komu má být určen.
Video se změnilo. Znovu. A roce 2018 na tuto změnu musí reagovat všichni marketéři. Se zrychlující se dobou je potřeba i reklamní sdělení vměstnat do co nejkratšího časového useku.
Zapomeňte na dvouminutové reklamní spoty. Rok 2018 bude rokem krátkých videoreklam.