29. 5. 2020 | Ondřej Ptáček
Žhavou novinkou je Audience explorer, nástroj pro přípravu zajímavých analýz, prozatím je ale nutné oslovit managera z Google pro přípravu konkrétní strategie. Cílem je lépe pochopit co cílová kategorie na webu dělá, analyzovat základní cílovky, kdo se dívá na jaký typ obsahu, jak je která kategorie afinitní k daným tématům.
Dále přináší novinky i reach explorer, má nový design, nové funkce, je dostupný v účtech klientů i agentur, můžeme zde sledovat týdenní aktualizace dat, prognózy, aktuální situaci a mnoho dalších dat, která nám mohou pomoci k lepšímu zacílení a především zefektivnění naší reklamní kampaně. V nástroji Unique reach můžeme sledovat více kampaní, máme dostupná data za celý účet, za dané období, kumulativní reach po dnech. Google do budoucna plánuje zařadit do Google ads, díky čemuž můžeme sledovat viditelnost a slyšitelnost reklam, demografii a další klíčové kategorie.
Velice zajímavou možností pro dnešní krizové dny je CPD masthead, která nám zaručí co nejvíce zobrazení během dne. Pro tento typ reklamy je nutné nakoupit inzertní prostor minimálně 30 dní předem. Důležité je zmínit, že tato reklama se zobrazuje zejména na mobilech.
Další možností reklamy je CPM masthead, což je ideální volba pro kampaně tvořené a spouštěné na poslední chvíli. Je nutné si inzertní prostor nákoupit alespoň dva dny před samotným spuštěním kampaně. V tomto případě nakupujeme prostor na základní cílení (např. demografie), každopádně je zde možnost přesnějšího zacílení kampaně, díky čemuž lze rozložit zásah cílové kategorie až na několik dní. Velkou výhodou také je zobrazení tohoto typu reklamy i na chytrých TV.
Odkaz na rychlé vytvoření náhledu reklamy »
Novinkou ve video kampaních true view for action jsou rozšíření o podstránky, díky čemuž se navyšší relevance reklamy. Tento typ reklamy má obecně vyšší poměr prokliků, je možné propagovat další landing page, ovšem aktuálně se zobrazuje pouze na mobilních telefonech, pro PC by mohlo být v Q2 2020, takže se máme na co těšit.
V neposlední řadě Google spouští také leadové formuláře na trueview, tedy nástroj pro sběr formulářů (vyplní se zde adresa, mail, telefon a další informace, které chce konkrétní inzerent sbírat). Shromážděná data jsou dostupná buď přímo v Google Ads účtu a stahují se a nebo se importují přes aplikaci. Samozřejmě že musí být vše v souladu s GDPR. Aktuálně se formuláře nachází v testovací fázi s některými klienty.
Google nově spuští i vybrané Beta verze a to zejména bumper machine, což je nástroj, který automaticky zkrátí stávající videoreklamu na 6ti vteřinový bumper.
Další beta verzí je video builder, tedy nástroj, který rychle a snadno vytvoří video reklamy z bannerů a textů.