23. 6. 2019 | Alexandra Laňková
Přiznejme si to hned ze začátku – lidi zlenivěli. Spíš, než by někam zavolali nebo se zašli zeptat osobně, využijí radši internet, který mají pod palcem. A to nám (i vám), community managerům, dává práci. Jak na to, abychom vybudovali pevnou základnu a dělali dobré jméno? Mrkněte na pár tipů z první ruky!
Ediční plán je přítel. Někdy si možná budete sami pro sebe trochu hudrovat, až ho budete dávat dohromady, ale výrazně to pomáhá. Fanoušky je důležité pravidelně zásobovat obsahem a líp se přemýšlí/vymýšlí, když vidíte, co už máte. Navíc, když EDP projde ještě schválením od klienta, dost pravděpodobně tím předejdete faktickým chybám, na kterých by si potom mohli rýpalové smlsnout.
Hned na začátku je potřeba vědět, jak s fanoušky mluvit a nastavit si tu správnou tonalitu. Na bankéře nebudete mluvit stylem „hej kámo, tak co je“, stejně jako na teenagery nebudete používat „vážený/vážená“. Ať už ve své komunikaci vykáte nebo tykáte – pamatujte – oslovení křestním jménem dokáže vyčarovat zcela jinou atmosféru.
Nenechte své fanoušky bez odezvy. I když v komentáři není zrovna otázka, kterou byste zodpověděli, můžete ho minimálně lajknout. Když se zeptáte na osobní názor člověka nebo pochválíte fotku, kterou pořídili, budou vědět, že na druhé straně sedí člověk, ne robot. Na všechny komentáře odpovídejte v klidu a s respektem. A to i v případě, že už po několikáté odpovídáte na stejný dotaz ve stejném vlákně…
Nikdo z nás není vševědoucí. Proto, když přijde dotaz, se kterým si nevíte rady, nenechte ho vyhnít a zeptejte se někoho znalého problematiky, ať už je to kontaktní osoba u klienta, nebo zkušenější člen týmu. Od věci není ani zřízení vlastních FAQ, které vám v budoucnu ušetří dost času.
Ať se nám to líbí nebo ne, sociální sítě nespí. Nikdy. A naše práce tak nemá pevně stanovenou dobu. Navykněte si stránku několikrát denně kontrolovat nebo si alespoň zapnout notifikace, protože ďábel (ani hater) nikdy nespí!
Častější kontrolu dělejte tehdy, když vydáte post, který by mohl vyvolat vášnivé diskuze. Lidem stačí málo. Interakce je žádoucí, ale hatery je třeba zatnout hned v začátku a bez milosti!
Máte svoje vlastní „přikázání“? Podělte se s námi třeba na našem facebooku!