3. 7. 2017 | Jan Matyáš
„Podobné okruhy uživatelů představují způsob, jak oslovit nové lidi, u kterých je pravděpodobné, že je bude vaše firma zajímat. Tito uživatelé se totiž podobají těm, kteří už o vaši firmu zájem mají.“
Položky – Okruhy uživatelů – Vytvořit nový okruh – Podobný okruh uživatelů
Zde vyberete zdroj vašeho okruhu který může být:
Pro konverzní typ reklamy můžete použít své vlastní databáze (bohatě postačí e-maily) nebo zkuste podobné těm, kteří navštívili vaše webové stránky (je třeba mít nainstalovaný FB pixel) za posledních X dní. Cílení na lidi podobné těm, kteří zhlédli určité procento vašeho videa pomůžou při spouštění nových videokampaní. Lidi, kteří jsou aktivní na vaší firemní stránce, můžete použít zase pro post engagement. Možností je opravdu hodně! Nebojte se testovat.
Po výběru vaší zdrojové oblasti pro podobný okruh vyplníte jen lokalitu a velikost okruhu. Mějte na paměti, že čím vyšší procento zvolíte, tím méně bude podobný okruh relevantní vašemu zdroji. Z vlastní zkušenosti nedoporučuji vytvářet okruhy přesahující 5 %. Vyšší procento používejte pouze v případech, kdy je účelem kampaní dosah nebo budování brandu.
Pro testování můžete využít rozšířené nastavení a vyzkoušet podobný okruh 1 %, 2 až 3 % a 5 %. Tyto okruhy se navzájem nepřekrývají, tedy nedojde k poklesu efektivity reklam.
Podobné okruhy představují další možnost cílení. Uvítají jí především ti, kteří už maximálně vytěžili z vlastních okruhů se zájmy. Pro ty, kdo ho ještě nezkusili, se může jednat o efektivní způsob cílení, zkuste to 😃. Že jste ho využili ? Napište nám do komentářů vaše zkušenosti.