3 tipy, PROČ a hlavně JAK komunikovat na sítích s klienty …
i když vám kvůli covidu business nefrčí

13. 11. 2020 | Zuzana Chlaňová

Rok 2020 je pro malé podniky a obchody opravdu těžký. Ani se nestačily vzpamatovat z lockdownu číslo jedna a už je tu dvojka. Někteří museli zcela zavřít a jiní fungují pouze v omezeném režimu, kdy jim business zrovna nefrčí.

A možná právě proto zapomínají na komunikaci se svými klienty na sítích. Mají totiž pocit, že to vlastně v době uzavření není vůbec důležité a podstatné. A tady je zrovna ta chybka. Dnes, právě více než kdy jindy, je důležité na sítě nezapomenout a udržovat s klienty komunikaci. Proč? A jak? Máme pro vás pár tipů a trochu té inspirace.

  1. BRAND

    Sice vám zrovna podnik stojí ladem, ale dřív nebo později (doufejme) zase přijde chvíle, kdy se dveře otevřou a vy budete moci vítat první klienty. A právě v tu chvíli chcete, aby si váš podnik a váš brand klienti vybavili jako první. Ani v době lockdownu tedy nenechávejte svoje sítě usnout a připomínejte svým klientům aspekty svého brandu, které jsou pro ně tak důležité a kvůli kterým se k vám zase rádi vrátí.

    Nejste si jistí, které to jsou? Nemáte jasno v tom, co přesně by ve vašich klientech měl váš brand vyvolávat? Nevadí! Využijte toto období na přehodnocení strategie a postavte váš brand na jasných základech. Pokud s tím potřebujete trochu pomoci, obraťte se na profesionály nebo si udělejte research sami. Dobře vám s tím pomůže třeba kniha Brand Flip, o které jsme psali v přechozím článku.

    Je totiž dobře známo, že dnes už klienti nenakupují primárně kvůli uspokojení potřeby po produktu, ale právě z důvodu touhy vlastnit daný brand. Využijte tedy tento čas dobře a začněte si na sítích budovat vlastní „brand tribe“, který se k vám po lockdownu nadšeně vrátí.

  2. BACKSTAGE

    Aktuální obsah na sítě se teď opravdu špatně hledá. A právě proto je čas na posty, které vždy byly jedny z nejúspěšnějších – „behind the scenes“. Nechte své klienty nahlédnout do „zákulisí“ vašeho podniku a připomínejte jim tak to nejlepší, na čem je váš podnik postaven.

    Jste rodinná firma? Skvělé! Představte se svým klientům a prozraďte na sebe něco, co ještě nevěděli. Točte videa a foťte fotky z příprav na znovuotevření po lockdownu! Máte zajímavé kanceláře? Projděte se po nich s kamerou a ukažte, jak vypadají prázdné. A třeba u toho zodpovězte pár nejčastějších FAQ vašich klientů. A pokud nejste zrovna hovorní, fotky postačí. Představte svůj tým a ukažte, jak se obvykle bavíte před otvíračkou nebo po zavíračce.

    S těmito typy příspěvků se u vašich klientů jednou provždy zapíšete jako přívětiví, zábavní, domácí… Spousta důvodů, proč si na vás po lockdownu vzpomenout a vrátit se.

  3. FEEDBACK

    Pokud se vám o sítě zrovna nestarají profíci, není na to v plném provozu zrovna moc času. A právě proto toho využijte teď a získejte od svých klientů feedback. Chcete znát názor na své služby? Produkty? A co třeba udělat výzkum pro ty, které teprve chystáte?

    Začněte na sítích diskusi a zeptejte se svých klientů na názor. Nezapomeňte ale diskusi moderovat a nenechte ji bez odpovědí. Právě tak u svých klientů získáte pověst toho, „kdo se stará“. Nezapomeňte používat jména svých klientů a poděkovat. Uvidíte, že tito budou první, kteří se u vás po lockdownu otočí.

A máte-li pocit, že vám péče o sítě zrovna nejde nebo budete potřebovat po lockdownu pomoci, napište nám. Rádi vám poradíme.