19. 2. 2015 | Bc. Kristýna Jonáková
Vytvořit a naplánovat dobře obsah může dát hodně práce. To, jak obtížné to bude, zaleží na schopnosti člověka být kreativní, přemýšlet dopředu a mít cit a um vymýšlet takové posty, aby zaujaly. Nakombinovat příspěvky, tak abychom u fanoušků vzbudili zájem, informovali je a zároveň pobavili, není snadné. Jsou také témata a obory podnikání, kde plánovat a vytvářet obsah na sociální sítě není jednoduché. U jiných to jde naopak samo a materiálů máte neustále dostatek.
Ediční plán pro sociální média není nic jiného než kalendář, kde si zaznamenáte veškeré potřebné informace, které chcete svým fanouškům sdělit. To jakou formu a vizualizaci zvolíte a co vše ediční plán bude obsahovat, je jen na vás. Doporučuji nejprve si udělat ediční plán na delší období, například 3 až 6 měsíců nebo rok. Rozvrhnete si, jakým tématům se v daných měsících budete chtít věnovat, jaké akce vás čekají a na jaká výročí nebo události týkající se vaší firmy chcete upozornit. Takto alespoň na nic důležitého nezapomenete. Díky tomu, že vytvoříte dlouhodobý plán, si pak můžete i snadněji rozvrhnout rozpočet na jednotlivé měsíce.
Jakmile máte hotový dlouhodobý ediční plán, můžete se vrhnout do jeho podrobného rozpracování. Doporučuji si vždy na měsíc dopředu udělat detailní ediční plán, který bude po dnech v měsíci, kde si specifikujete konkrétní posty, tweety a příspěvky, které v daný den budete chtít zveřejnit. To znamená, že si připravíte přesné znění postu spolu s fotografií, případně nějakým URL odkazem. Můžete doplnit časem, kdy hodláte příspěvek postovat, popřípadě výší rozpočtu, kterým se chystáte příspěvek podpořit. Pokud například nejste nějaký den schopni naplánovat, protože čekáte na dodání podkladů, poznamenejte si to. Je pak málo pravděpodobné, že na něco zapomenete.
Pokud budete potřebovat něco neplánovaného svým fanouškům sdělit, můžete ediční plán kdykoliv pozměnit anebo přizpůsobit okolnostem.
Jestli si plán budete vytvářet nebo ne, je jen na vás. Já to rozhodně doporučuji, nemůže se tak stát, že zapomenete na důležité milníky, které jsou pro vás jinak podstatné.
Nevíte jaký obsah zobrazovat vašim fanouškům na sociálních sítích? Potřebujete pomoct s plánování? Kontaktujte nás a my Vám poradíme!