Proč používat hashtagy na Facebooku a k čemu nám mohou být užitečné?

19. 9. 2016 | Jana Krátká

Hashtagy jsou tzv. klíčová slova, která pomáhají  k lepšímu indexování obsahu poskytnutému uživatelům. Původně se začaly objevovat na Twitteru, ale brzy se rozšířily i do ostatních sociálních sítí. Dnes se jako označení klíčového slova používají běžně na sociálních sítích, mj. na Facebooku. Příspěvky, označené stejným hashtagem, lze vyhledat jednoduše – stačí buď kliknout na hashtag přímo v příspěvku, nebo si hashtag vyhledat zadáním do horního vyhledávacího pole.

Jak hashtagy na Facebooku vytvořit?

  • K jednoslovnému výrazu přidejte znaménko #. Tím z výrazu vytvoříte odkaz, díky kterému se váš příspěvek ihned propojí s ostatními příspěvky, které obsahují stejný hashtag. Snažte se je proto vytvářet tak, jak si myslíte, že jej zadají i další uživatelé.
  • Tvořte hashtagy bez mezer. Pokud hashtag obsahuje více slov, spojte je všechna dohromady. Chcete-li rozlišovat mezi slovy, použijte místo mezery velká písmena. Výsledky vyhledávání se s velkými písmeny nemění.
  • Interpunkční znaménka nejsou podporována. Vyhněte se tedy hvězdičkám, čárkám, tečkám, vykřičníkům, otazníkům atp.
  • Pokud máte příspěvky viditelné jen pro přátele, budou se i příspěvky s hashtagem zobrazovat jen vašim přátelům. Nikdo kromě vašich přátel se k nim nedostane ani přes vyhledávání. Pokud naopak máte všechny příspěvky veřejné, může i příspěvky s hashtagem vidět kdokoliv.
  • Tvořte tematicky relevantní hashtagy (krátké a výstižné), které se budou vztahovat k propagované nabídce (#slevy, #móda, #jídlo, #pobyty, #dovolená…)
  • Nevyužívejte nerelevantní hashtagy jenom proto, že jsou populární. Vaše sdělení se tak dostane k nerelevantnímu publiku a rychle zapadne mezi dalšími příspěvky.
  • Pokud použijete cizí názvy, pak s příponou cz (#foodcz, #wellnesscz, #sushicz) Takto zajistíte, že vaše sdělení uvidí čeští uživatelé