21. 6. 2024 | Petr Koubek
Na světě používá rozšířenou realitu 1,73 miliardy lidí - tedy zhruba každý pátý obyvatel této planety. A to počítáme i kojence a nevidomé. Jenže třeba v Čechách se pro Snapchat loni vyrobilo jenom nějakých 100 AR filtrů. Z toho čtyři jsme vyrobili my v LCG.
Proč je nepoužíváte častěji? A proč byste AR měli aspoň zvážit?
AR filtry na světě používá každý pátý člověk. Když vezmeme populaci jenom do 35 let, tak je to dokonce každý třetí. A tihle lidé stráví s AR filtrem na Facebooku nebo Instagramu průměrně 20-24 vteřin, na Snapchatu průměrně 10-15 vteřin.
Pro srovnání: Na Youtube člověk stráví s reklamou průměrně 2,4-9 sekund, s postem na sociálních sítích pouhé 3 vteřiny.
Ta matematika je jednoduchá: Čím víc času lidé stráví s vaší reklamou, tím víc si vás budou pamatovat. = Profit!
Primárně jde AR na sociálních sítích využít pro zlepšení brand awareness - tedy prostě ukázat a připomenout, že vaše značka existuje a ideálně i co umí. Přes AR se dá taky dobře představit váš produkt.
Vzhledem k číslům, které jsme si teď říkali, jde díky AR taky zvýšit dosahy a imprese. Teoreticky vám AR tedy může přinést i prokliky a konverze, ale v téhle oblasti funguje spíš hůř.
Rozšířená realita je tedy ideální pro použití ve fázi See a Think. Když chcete svoje značku vaší cílovce představit, a když se pak rozmýšlí, jestli si od vás něco pořídí.
Losování a zobrazení výsledného produktu, ale taky měnit pozadí za člověkem.
Zobrazení a trackování 3D modelu v prostoru.
Catching game - chytání objektů třeba částmi těla. Tenhle filtr použilo během pěti týdnů 515 tisíc lidí a průměrně s ním strávili 13,2 vteřiny.
Zobrazení a trackování v prostoru nebo třeba na obličeji. Ale taky reagovat na mrknutí, otevření pusy, úklon hlavy nebo třeba zamávání.
A další různé hříčky.
S tímhle filtrem, který jsme vyrobili pro Octenisept, průměrně lidé strávili 35 vteřin! A to počítame i ty, kteří filtr hned po otevření zase zavřeli. Takže reálně to bude u těch, kteří opravdu hráli, ještě mnohem víc.
Proces výroby AR filtru a další informace najdete zde »
Nebo se nám rovnou ozvěte a my vám filtr, který přinese výsledky, vymyslíme, vyrobíme i spustíme!