Proč se na Facebooku vyhnout nejpoužívanějšímu rozměru bannerů?

16. 9. 2020 | Jiří Ďoubek

1200×628 px

První rozměr obrázků, který okamžitě napadne každého, kdo pracuje s Facebookem. V kombinaci s formátem PNG ho většina marketérů považuje za základní požadavek na grafika při prosbě o podklady pro své vypiplané statusy či reklamy.

Kdy se ale tento formát použít nevyplatí? A kdy naopak stránky na svých zdech s nejpoužívanějším rozměrem vůbec nepracují, i když se zdá, že k tomu nemají racionální důvod?

1200×628 px? 1200×1200 px? Nebo dokonce 1200×1500 px?

V reklamách nám Facebook už v roce 2018 zpřístupnil dvě varianty formátů “proklikávacích” reklam. Ke standardnímu rozměru přibyl ten čtvercový.

Výhodu má nespornou. Reklama jednoduše zabere více prostoru, a to jak na monitoru, tak na displeji telefonu. Bezplatně se tak zvyšuje pravděpodobnost, že uživatel reklamu na Facebooku zaregistruje a ta jeho oko zaujme.

Ještě výraznější variantou je ale použití nikoliv „proklikávatelného” banneru, ale obrázku na výšku doplněného textem a odkazem.

Formát na výšku má ale své výhody i nevýhody. Jaké to jsou?

Velkou nevýhodou je, že po kliknutí na obrázek dojde pouze k jeho zvětšení, ale ne k samotnému prokliku na web. Kvůli tomu je zpravidla u takových statusů či reklam nižší CTR. Na první pohled se tak může jevit, že nižší míru prokliku samozřejmě nechceme. První dojem však ne vždy musí být ten správný.

Často totiž funguje, že u lidí, kteří se i navzdory nutnosti kliknout na odkaz v textu nakonec na web inzerenta opravdu dostanou, je pak zpravidla vyšší konverzní poměr. Jednoduše řečeno, ti, kteří kliknou na odkaz, častěji už tuší, proč na něj klikají, a z webu tak snadno neodejdou a dokončí námi požadovanou akci.

Nespornou výhodou zároveň je, že obrázkem na výšku nejvíce využíváme prostor na obrazovce či displeji uživatelova přístroje. Nejlepší výsledky pak často pozorujeme u statusů a reklam s obrázky v rozměru 1200×1500 px.

Proč některé stránky link posty s obrázky ve formátu 1200×628 px na zdi vůbec nevyužívají?

Článků na toto téma bylo již napsáno mnoho, ale některé správce Facebook stránek bohužel pravděpodobně stále ještě míjejí.

Obrázky u statusů na zdi stránky není možné měnit, pokud stránka není propojena s webovou stránkou.

Takové propojení, řečí Facebooku „verifikace domény”, je přitom velmi jednoduché a návod na něj nalezneme například v samotné oficiální nápovědě: facebook.com.

Rozměr 1200×628 px není dogma

Opravdu není. Doporučujeme vždy zvážit, který typ příspěvku se hodí pro váš konkrétní účel. Dost možná to nebude ten, který vás napadne hned na první dobrou.

A bonusový tip na závěr?

Také vám v reklamách lépe fungují obrázky, které v sobě mají hodně textu? Ale zároveň bojujete s omezeními Facebooku, protože velký podíl textu v banneru nemá Facebook v oblibě?

V těchto případech je použití obrázku na výšku vysloveně ideální. Stejná velikost textu v pixelech zabere totiž na obrázku 1200×1500 px podstatně méně banneru než u formátu 1200×628 px.

U obrázku na výšku si tak můžete dovolit větší plochu textu, než jste u běžných bannerů zvyklí.

A právě tento rozdíl může být nakonec rozhodující. Reklama s obrázkem na výšku dovede váš web k vysněnému počtu konverzí.