15. 10. 2022 | Jiří Ďoubek
Českého marketéra možná napadne, že “REMARKETING je přece v Google Ads a RETARGETING na Skliku”. Ale jinak jde o to samé: Zasáhnout reklamou lidi, kteří už nás znají a kterým se chceme znovu připomenout.
Většinou se je snažíme přivést zpátky na náš web. Když se nám navíc podaří dovést je i ke konverzi, jedná se o ideální stav.
Když jsem pátral po článcích na českém internetu, našel jsem podobné interpretace, tedy, že “remarketing je na Googlu a s retargetingem přišel Seznam”. Zahraniční zdroje jsou už ale sdílnější…
Remarketing a retargeting mají podobné strategie i cíle. Technicky ale jedno a to samé nejsou.
Strategií RETARGETINGU je zacílit reklamu na lidi, kteří už s obsahem inzerenta interagovali, ale ještě se nestali zákazníky. Cílem pak to, aby se návštěvník webu stal i zákazníkem.
Strategií REMARKETINGU je zobrazovat sdělení lidem, kteří už našimi zákazníky jsou. Tím se jim dál připomínat, informovat je o dění ve firmě nebo nabídkách. Cílem jsou pak zpravidla další nákupy stávajících zákazníků.
Historicky byla doménou retargetingu především PPC reklama (i přesto, že Google Ads nazývá svůj retargeting remarketingem – pak se v tom vyznejme :-) ). A doménou remarketingu newslettery.
Možná i proto některé zdroje zjednodušují rozdělení na stručné:
RETARGETING = Znovuoslovení pomocí PPC reklamy
REMARKETING = Znovuoslovení pomocí newsletterů
Dnes už situace tak jednoznačná není. Například i proto, že pomocí PPC reklamy umíme oslovit i lidi z nahrané databáze e-mailů. Nabízí nám to jak Google, Facebook, tak třeba i Seznam.
Hranice mezi retargetingem a remarketingem je tak často velmi tenká.
Ale stručně řečeno: