22. 2. 2017 | Tomáš Boleslav
Minulý rok byl pro Google rokem velkých změn. Po prodloužení inzerátů ve vyhledávání a odstranění pravého sloupce z výsledků vyhledávání si pro nás v polovině roku připravil další novinku - tzv. responzivní reklamy v obsahové síti. Od 31.1.2017 tyto responzivní inzeráty již plně nahradily klasické textové reklamy v obsahové síti, na které jsme byli po mnoho let zvyklí. Pojďme se tedy podívat na to, jaké výhody nám nový reklamní formát nabízí.
Responzivní reklama je specifická tím, že se její formát, velikost a vzhled automaticky přizpůsobí jednotlivým umístěním a zařízením, na kterých se zobrazí. To umožní reklamám nabývat nespočetných podob a velikostí. Nejlepší na tom je, že stačí vytvořit jen jednu reklamu, která se poté sama přizpůsobí konkrétnímu umístění v obsahové síti Googlu.
V prvé řadě je potřeba v Adwords vybrat vhodné obrázky. Buď je možné zvolit některý z obrázků, které nám na základě našeho webu nabídne Google, nahrát obrázek ručně nebo je možné vybrat fotku z nabízené fotobanky.
Ve všech formátech reklam se nemusí nutně zobrazovat vše, ale Google si sám vybere, které informace použije.
1) Textová podoba
2) Bannerová podoba
3) Nativní podoba
Z výše uvedeného je patrné, že responzivní inzeráty jsou velmi zajímavým formátem reklamy a Google jejich nasazením dal inzerentům do rukou nástroj, jakým lze oslovit nové potenciální zákazníky.