ROKU gin
ROKU gin

ROKU gin

ROKU gin

Klient: STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.
Obor: Gastronomie
Kampaně: Sociální síť – Instagram, Influencer marketing
Období spolupráce: 2021 - současnost

Název kampaně:

Uvedení ROKU ginu na český trh skrze sociální sítě a influencer marketing - zvýšení tržeb o 372 % a zajištění pozice na trhu mezi TOP 3

ZADÁNÍ

Hlavním cílem projektu bylo uvést značku ROKU gin na trh, představit značku českým spotřebitelům a zajistit co nejvyšší pozici na trhu. Připravili jsme brandovou strategii skrze Instagram, influencer marketing, eventy a vlastní produkci.

Díky správnému propojení těchto aktivit, vhodným obsahem a komunikací, se nám podařilo úspěšně uvést ROKU gin na saturovaný trh ginových značek a zajistit pozici mezi TOP 3.

Z původně plánované letní kampaně v období olympiády v Japonsku, kdy STOCK viděl potenciál ROKU gin, jsme připravili navazující dlouhodobou strategii. Pro tuto prémiovou značku se nám podařilo vytvořit originální content na sociální sítě, přímo na míru potřebám značky a zároveň fanouškům v oblasti České republiky a Slovenska. Do komunikace jsme promítli příběh značky, specifika výroby tohoto ginu a netradičních ingrediencí z Japonska. Zapojením ambasadora jsme přiblížili správnou prezentaci ROKU ginu a jeho přípravu běžným spotřebitelům. Skrze komunikaci se podařilo navýšit povědomí značky na úroveň hlavních prémiových ginů za pouhý rok a zvýšit tržby o 372 %.

PRIMÁRNÍ CÍL

Cílem projektu bylo dostat ROKU gin do povědomí fanoušků ginových značek a následně ji ukotvit na trhu prémiových ginů na předních pozicích. Jelikož skrze omezený rozpočet nebylo možné připravit masivní omnichannel kampaň, zanalyzovali jsme si cílovou skupinu a v rámci strategie se zaměřili na platformy, kde se nejvíce pohybuje - Instagram. V rámci kampaní jsme vsadili na kombinaci cílení na reach a post engagement (v poměru 80:20), abychom zajistili dostatečného zapojení fanoušků přes interakce a rozložením nákladů získali co nejvyšší dosah a zobrazení. V rámci kreativy jsme zapojili vlastní produkci a autentický obsah, soutěžní posty a propojení značky s fanoušky v rámci eventů s ambasadorem pro aktivaci CS.

ROKU gin

Rychlé vybudování povědomí nové značky na českém trhu

ROKU gin

Co největší efektivita - cena vs. dosah

ROKU gin

Zajištění pozice mezi TOP alkoholovými značkami - Market share mezi giny

CÍLOVÁ SKUPINA

Cílovou skupinou značky ROKU gin jsou ženy a muži ve věku 25-34 let. Společným zájmem jsou alkoholové značky (zejména gin), hudba, gastronomie a lifestyle. Na sociální síti Instagram je potenciál cílové skupiny při účelu kampaně na dosah 2 600 000 uživatelů - z toho je rozložení podle pohlaví 1,4 mil ženy a 1,2 mil muži. V rámci kampaně jsme pak zasáhli téměř 2,4 mil uživatelů v celkové roční frekvenci 10x.

ROKU gin

VÝZVA

Vzhledem k rozpočtu, který byl omezený (stovky tisíc na roční komunikaci), jsme museli zvolit efektivní a zároveň účinnou cestu, jak a kde zasáhnout cílovou skupinu. K tomu nám v rámci analýzy cílové skupiny, jejího chování vyšla nejlépe komunikace na sociálních sítích, a to konkrétně Instagram.

Cílová skupina na IG vyhledává místa, kam se zajít pobavit nebo na drink a následně toto sdílejí se svými přáteli nebo followery. Proto nám dávalo velký smysl zkombinovat právě komunikaci na IG s influencers. Skrze nižší rozpočet jsme si nemohli dovolit velké influencerské celebrity, a proto jsme zvolili střední a menší, ale zato autentické influencery.

ROKU gin
ROKU gin
ROKU gin
ROKU gin

KREATIVA

Instagramový grid jsme poskládali ze standardních IG postů a typo postů, ve kterých jsme představili zajímavosti o ROKU ginu. Zaměřili jsme se na historii a specifickou výrobu ginu, společně s unikátními ingrediencemi z Japonska. Na každé roční období jsme vybrali posty s botanicals, které s touto dobou a ROKU ginem souvisí. K tomu jsme sladili kreativu na fotkách a podařilo se nám vytvořit pro zimu, jaro a léto barevnou synergii a kompozičně vyvážený feed. Pro fotografie jsme vybrali unikátní kompozice s dostupnými japonskými prvky a vhodným foodstylingem. Pro focení jsme se vybírali vhodné prostředí, které by souznělo s globální strategií ROKU ginu a lokálními podmínkami.

ROKU gin
ROKU gin

VÝSLEDKY

Hlavní parametr úspěchu byl poměrně rychlý start prodejů a zajištění pozice na trhu prémiových ginu mezi TOP 3 (z pozice povědomí, tak i prodejnosti). Dnes můžete ROKU gin najít ve většině koktejlových barů a zároveň je dobře dostupný v retailu.

Propojením offline a online aktivace. Do brandové strategie jsme zahrnuli vlastní produkci fotografií a videí, soutěžní příspěvky k aktivaci publika. Navázali jsme na první influencer kampaň a pro značku vytvořili dlouhodobé spolupráce s influencery a ROKU gin doprovázeli na nejrůznějších eventech. V rámci ROKU gin eventů jsme zajišťovali live reportáže, které jsme sdíleli rovnou na instagramový profil. Do komunikace jsme také přidali ambasadora značky, který je hlavní tváří ROKU ginu a učí jeho správnou prezentaci v rámci Masterclass pro barmany, připravuje speciální drinky v pop up barech a na pravidelných guest bartendingových akcích.

METRIKY

Za období 7/2021 - 12/2022 jsme investovali cca 600 tis Kč v rámci běžných kampaní, Guest bartending kampaní a Influencer kampaní.

Nárůst Followers = 2 228 fanoušků
Počet Impresí = 28 913 905
Celkový dosah = 2 379 832

Meziroční nárůst prodejů 2021 vs 2022 = + 372 % v prodaných litrech
Meziroční nárůst prodejů 2021 vs 2022 = + 380 % v CZK

Meziroční nárůst povědomí o značce = + 200 %

Výsledky jsme měřili skrze metriky Instagram, povědomí skrze Share of Search v Google a tržby skrze auditované výsledky firmy STOCK.

ÚSPĚCH V MARKETINGOVÝCH SOUTĚŽÍCH

ROKU gin

Spoluprácu s agentúrou LCG New media musíme zhodnotiť veľmi pozitívne. Agentúra pracuje so značkou v súlade s globálnymi požiadavkami na dodržiavanie stanovených komunikačných pilierov. Tvorba lokálneho contentu je vždy absolútně v súlade s globálnym smerovaním značky. Dodržiavanie tonality a image značky na sociálnych sú samozrejmosťou a s tým spojený kreatívny obsah, ktorý ľahko prispôsobujú náročným požiadavkám našej spoločnosti. Pri tvorbe obsahu na sociálnych sieťach je tiež samozrejmosťou, že agentúra dodržiava sezónnosť, ktorá je pre Roku gin typická vďaka ingredienciám, ktoré sú v ňom obsiahnuté. Nesmieme zabudnúť spomenúť perfektný proklientský prístup a že vždy je na prvom mieste budovanie povedomia značky a dosahovanie jej cieľov skvelým contentom.

Katarína Foldváryová,
Distributed Brand Specialist STOCK