17. 10. 2022 | Eva Hůlová
Ahoj Fíno, začneme zlehka, můžeš se popsat někomu, kdo tě nezná?
Ahoj, jsem Josefína, je mi 25 let a aktuálně jsem dokončila vysokou školu. Mým hlavním tématem na sociálních sítí je lifestyle, rostlinná strava a zdravý životní styl. Avšak sdílím, co právě žiju. Často jsou to recepty, sport, jóga, ale i aktuální témata.
Vzpomeneš si, jaká byla tvoje první spolupráce a při jakém počtu followers přišla?
Vzpomínám si, že šlo o barterovou spolupráci začínající kosmetické značky, kdy jsem produkty vyzkoušela a předala své zkušenosti v YouTube videu. Měla jsem okolo pět tisíc odběratelů.
Ty jsi spíš mikroinfluencerka, na Instagramu máš 7,3k sledujících a na YouTube kanále máš dokonce 19,7k odběratelů. Proč je podle tebe fajn mít v kampani mikroinfluencera?
U mikroinfluencerů můžeme mluvit doslova o komunitě, která naslouchá názorům a doporučení influencera. Myslím si, že tak mohou vznikat kampaně s přesahem. Například když spolupracuji s českou značkou, která má lokální produkty. Často se s týmem, který značku tvoří srdcem, znám osobně a dělá mi neuvěřitelnou radost podporovat povědomí o brandu. A nebo když mi sledující píšou, že díky mně zkusili rostlinný recept, zašli do veganského podniku i přes to, že se stravují konvenčně.
Jaké výhody podle tebe máte vy, mikroinfluenceři, oproti makroinfluencerům?
Za mě je to rozhodně osobnější a individuálnější přístup nás mikroinfluencerů. Sdílíme svá témata užší skupině sledovatelů, známe je a většinou máme i více prostoru s nimi komunikovat a udržovat pravidelný kontakt.
A teď zpátky přímo k tobě, proč si myslíš, že tě tvoji sledující rádi sledují a nechají si od tebe poradit?
Tvořím autentický a upřímný obsah, kde si na nic nehraji. Odhaluji před sledovateli jak svá pozitiva, tak i nedostatky, a to v mnoha oblastech. Často s nimi komunikuji a zajímá mě jejich názor. V rámci partnerství bych nedoporučovala nic, co bych sama nevyužívala i bez spolupráce. Zároveň mi naše planeta není cizí a řídím se holistickým přístupem, proto kolaborace musí mít vždy přidanou hodnotu jak pro mě, tak pro mé sledující.
Co je pro tebe důležité při komunikaci s firmou či agenturou ohledně spolupráce?
Nedělá mi problém se zvykům agentury přizpůsobit, ale zároveň ji beru jako hlavní most mezi mnou a klientem. Mám ráda, když je klient ztotožněn s mým stylem komunikace a tvorbou, tak aby mi dal plnou důvěru při tvorbě obsahu potom, co si předáme jasné cíle a specifika spolupráce. Tohle vnímám jako hlavní úkol agentury. Při kampaních je pro mě zásadní rychlá a upřímná komunikace ze všech stran, kdy většinou vše zvládneme komunikovat skrze e-maily.
S naší agenturou jsi spolupracovala na kampani pro ROKU gin. Můžeš mi říct, proč tě tahle spolupráce zaujala, co tě na ní bavilo, a jak jsi přistoupila k jejímu zpracování?
Klient mě oslovil svou výjimečností a prémiovým produktem. Myslím si, že je důležité věnovat pozornost i hodnotám a vizi celého brandu, než s ním spolupráci navážu. Bavilo mě právě zpracování a nápadité pojetí celé kampaně se zaměřením na japonský gin, jeho tradici a řemeslnost.
Jak přemýšlíš nad svým obsahem a potažmo nad zpracováním spolupráce?
Jak už jsem zmiňovala, autenticita a upřímnost je pro mě základ. Sázím na přirozenost, ne na bizár pro upoutání pozornosti. Tvořím obsah, který by mě samotnou bavilo sledovat a to platí i u spoluprací.
Jaké nabídky na spolupráce nepřijímáš, potažmo jaká nejabsurdnější nabídka na spolupráci ti přišla?
Většinou se jedná o velké množství obsahu za prakticky žádnou odměnu v oblastech, kterým se mé sociální sítě ani nevěnují. Paradoxně firmy, které do marketingu investují a mají jméno, nabývají pocit, že jim influenceři budou dělat propagaci zadarmo, což je velmi chybná představa. Je nutné znát svou hodnotu, ale zároveň nedělat partnerství pouze pro peníze. Za mě to jde velmi vidět a nepůsobí to autenticky a věrohodně. Určitě bych nikdy nepřijala spolupráci na komerční prací prášek nebo parfémy testované na zvířatech a těch, už mi přišlo plno, haha.
Jasně, rozumím, pojďme to tedy ukončit na pozitivní vlně. Máš nějakou vysněnou spolupráci?
Nejvíce spokojenou mě dělají dlouhodobé spolupráce, které budují vztah na všech stranách. Jednoduše ambasadorství, které je přirozenou součástí mého obsahu. Ráda bych se propojila dlouhodobě s přírodní kosmetickou značkou a třeba vytvořila vlastní edici produktů.